Kompjutori od kojih vas prožima jeza

Današnja računala i smartphonei mogu zaista mnogo – od toga da vam u nekoliko milisekundi mogu reći kakvo je vrijeme u Zimbabveu do toga da pomoću njih možete kupiti jutarnju kavu.

20.12.2012.
11:49
VOYO logo

Ako zamolite gadgete da opipate tkaninu ili osjetite miris juhe, oni će se pogubiti. Ipak, to će se promijeniti u narednih pet godina, tvrdi nitko drugi nego IBM.

Računala će u narednih pet godina postati svjesnija svijeta oko sebe te će ga moći adekvatno razumjeti. IBM-ov godišnji popis 5 in 5, u kojem ova kompanija predviđa pet trendova u računalstvu koji se očekuju u narednih pet godina, može se ove godine čitati kao popis pet ljudskih osjetila – računala će moći vidjeti, čuti, kušati, mirisati i imat će osjet dodira.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pet osjetila su, zapravo, dio jednog velikog koncepta poznatog pod nazivom "kognitivno računalstvo". Riječ je o strojevima koji doživljavaju svijet na sličan način na koji ga doživljavaju i ljudi.

Primjerice, svjesno računalo ne bi vidjelo neku sliku samo kao skup podataka koji opisuju boju, pigment i poteze priborom za slikanje, nego bi doista vidjelo objekt holistički, kao slikarsko djelo te će biti u stanju razabrati što ta slika znači.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je potpuno drugačiji način razmišljanja o računalstvu", kaže Bernie Meyerson, IBM-ov potpredsjednik za inovacije.

"Morate promijeniti način na koji razmišljate o apsorbiranju podataka. Ne možete samo uslikati sliku i pohraniti je. Morate je tretirati kao cjelinu na vrlo visokoj razini, za razliku od samo hrpe bitova."

Jedna od ključnih razlika između kognitivnog i tradicionalnog računalstva je u ideji obuke, odnosno učenja.

"Kognitivni sustav neće jednostavno nastaviti davati isti, pogrešan ili beskoristan odgovor. Ako dođe do pogrešnog zaključka, moći će promijeniti pristup i pokušati ponovno", kaže Meyerson.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo