Hrvati imaju više od milijun računala, a 37% razmišlja o kupnji novog

Hrvatskim građanima se više sviđaju prijenosna računala, pa ih i imaju više u odnosu na stolna, dok gotovo četvrtina kućanstava posjeduje oba.

16.12.2013.
12:25
VOYO logo

Tvornica istraživanja, neovisna agencija za istraživanje i analiziranje tržišta i javnog mišljenja, početkom prosinca dovršila je istraživanje o korištenju računala u kućanstvima u Hrvatskoj. U anketi je sudjelovalo 1.700 građana koji su informacije o računalima koja trenutačno posjeduju nadopunili planovima za kupnju, odnosno zamjenu novima u nadolazećoj 2014. godini.

Tako se, među ostalim, saznalo da je oko 75 tisuća prijenosnih računala u hrvatskim kućanstvima staro šest i više godina, u usporedbi s oko 90 tisuća koliko ih je kupljeno tijekom proteklih dvanaest mjeseci. Građani također više kupuju i koriste prijenosna računala (54 posto) od stolnih (46 posto). Kad se sve zbroji i oduzme, ispada da Hrvatska ima 0,7 računala po kućanstvu, a svaki četvrti građanin ima računalo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čak 37 posto građana Hrvatske koji već imaju računalo planira kupiti novi prijenosnik. U tome prednjače vlasnici stolnih računala, kojima očito nedostaje mobilnost i praktičnost prijenosnih računala, što je danas vrlo bitno, pa njih čak 41 posto planira "desktop" zamijeniti "laptopom".

Oni koji već imaju prijenosnike nove će modele uglavnom nabavljati zbog boljih performansi i drugih funkcionalnosti koje sada nemaju. Samim time njih je nešto manje – 34 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakako, valja napomenuti da su želje i stvarna kupovina dvije različite stvari, te se u ovom slučaju radi o mogućnosti kupovine na temelju podataka dobivenih od hrvatskih građana.

Hrvatski građani danas najčešće imaju HP-ova računala. U 2014. građani će se prilikom kupovine najčešće odlučiti ili za HP ili za Toshibu. No, bitno je reći da postoji i velik broj onih koji planiraju kupiti prijenosno računalo, a još se nisu odlučili za proizvođača. Najneodlučniji su Zagrepčani, a oni koji u najvećoj mjeri znaju što hoće dolaze iz Istre i Primorja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo