"Takav prekid veza i kvar na mreži HT-a, koji je i u mobilnoj i u fiksnoj telefoniji te pristupu internetu u Hrvatskoj tržišni broj jedan, najbolji je pokazatelj koliko su se elektroničke komunikacije uvukle u živote svih nas, i u poslovanje. No, općenito, u Hrvatskoj su one stabilne i sigurne, mada i telekom kompanije, kao i svi mi, znaju da živimo u vrijeme kada se s raznih strana svijeta čuje i o raznim napadima, od hakerskih i drugih vrsta, na mreže i elektroničke sustave", naglašava Lučić.
Po njegovim riječima, iz HT-a su na vrijeme i u skladu sa svim propisima i pravilima HAKOM-u i drugim nadležnim službama javili za taj kvar. Kako kaže, za prijavu kvara imaju rok od četiri sata, ukoliko taj kvar traje duže od dva sata.
"HT je i prije tih rokova javio o kvarovima i činio sve koliko znamo da što prije prorade veze sa žurnim službama odnosno brojevima 112 i onima koji počinju s 19... - policija, vatrogasci, hitna i slične, a to je bio prioritet, pa potom slijedi stabilizacija cijele mreže", kazao je Lučić.
Naglašava da je i HAKOM-u, kao i operatorima najvažnije da korisnike na vrijeme o svemu izvijeste i što prije otklone kvarove, a kada ih otklone moraju se pozabaviti i isprikama korisnicima i njihovom obeštećenju ako su kvarovi trajali duže vrijeme.
Obeštećenje korisnika ako je prekid duži od 24 sata
Na upit što i kada davatelj telekom i usluga elektroničkih komunikacija mora učiniti prema korisnicima u slučaju pada ili kvarova na mreži, Lučić kaže da ih mora obeštetiti ako prekid veze traje dulje od jednog dana, i to tako da im mjesečnu naknadu smanji proporcionalno trajanju kvara. Budući je današnji kvar trajao kraće, HT to ne mora učiniti.
Iz stručnih službi HAKOM-a, pak, kazali su da su sukladno Zakonu o elektroničkim komunikacijama i Pravilniku o načinu i rokovima provedbe mjera zaštite sigurnosti i cjelovitosti mreža i usluga operatori obvezni provesti odgovarajuće tehničke i ustrojstvene mjere kako bi se zaštitila sigurnost njihovih usluga.
Hina/Tehnoklik.hr