Google je 11. studenoga ove godine počeo koristiti imena i fotografije korisnika u takozvanom programu "shared endorsements". To znači da ako korisnik primjerice na Googleu+ prati neku tvrtku koja proizvodi računala, korisnikovo ime i fotografije mogu se pojaviti u oglasu tog proizvođača računala.
Te promjene u Googleovim uvjetima pružanja usluge krše europski zakon o zaštiti podataka, tvrdi odvjetnik za pitanja privatnosti Simon Davies, koji je podno prigovor.
"Na osnovi početne procjene, čini mi se da te promjene znatno krše zakon o zaštiti podataka", napisao je Davies u tužbi. Zatražio je da se hitno obustavi provođenje ovih promjena sve do okončanja istrage.
Tužbu je podnio s organizacijama za zaštitu podataka iz 14 država članica: Norveške, Švedske, Češke, Danske, Francuske, Španjolske, Italije, Slovenije, Austrije, Belgije, Njemačke, Litve, Nizozemske i Poljske.
Jedan od problema koji donose Googleove promjene je u tome da korisnici prilikom prijave na račun Google+ nisu obaviješteni da će, da bi i dalje mogli koristiti ostale Googleove usluge, njihovi podaci biti korišteni u komercijalne svrhe izvan Google+ okruženja. Davies je napisao u tužbi da ova praksa krši načelo ograničenja namjene.
"Google je dobio podatke pod jednim uvjetom, te tvrdim da nakon toga ne može mijenjati svrhu korištenja tih podataka", rekao je.
To vrijedi i za komentare na Googleovom servisu YouTube.
"Ne samo da korisnici sada moraju objaviti svoj identitet da bi komunicirali na YouTubeu, nego se prema zadanim postavkama njihovi komentari i mišljenja tumače kao potvrda proizvoda i to u javno vidljivom i prepoznatljivom formatu", napisao je odvjetnik u prigovoru.
Naime, teško je zamisliti kako bi Google opravdano mogao premjestiti podatke s web-stranica kao što je YouTube na otvorenu oglašivačku platformu, kad o tome nema spomena u njihovoj politici privatnosti.
Google zasad nije komentirao ovaj slučaj.