Rijec je o najvecoj ikad odredenoj kazni nekom proizvodacu automobila, jer je Uprava za sigurnost prometa na americkim autocestama (NHTSA) podigla maksimalnu kaznu na taj iznos nakon sto je Toyota 2010. morala zbog kvara povuci golem broj svojih vozila na popravak.
Americki automobilski koncern kaznjen je zato sto je prekasno povukao vozila s greskom na prekidacu paljenja i "propustio signalizirati sigurnosnu gresku... saveznoj vladi u zadanom roku", navodi se u zajednickom priopcenju GM-a, ministarstva i NHTSA-a.
Greska izazvala 13 nesreca sa smrtnim posljedicama
General Motors takoder je morao prihvatiti "nadzor i provjeru svojih postupaka", sto je mjera koja dosad nikome nikad nije bila izrecena, a ukljucuje i obvezu izvjestavanja saveznih vlasti o svim promjenama u procesu zamjene neispravnih dijelova, koji bi trebao biti dovrsen do 4. listopada, stoji u priopcenju u kojem se izrijekom spominje model Chevrolet Cobalt.
Neispravni prekidac paljenja onemogucuje aktiviranje zracnih jastuka i uz tu se gresku veze najmanje 13 nesreca sa smrtnim posljedicama, od kojih su se neke dogodile prije vise godina.
Inzenjeri GM-a otkrili su kvar 2001. pa je tvrtka izlozena zestokim kritikama zbog toga sto nije prije povukla vozila kako bi zamijenila neispravni dio.
General Motors, koji je u pokusaju da ublazi posljedice, od pocetka ove godine povukao 10 milijuna vozila na popravak, objavio je kako ce platiti kaznu.
Nekoliko americkih drzavnih institucija i saveznih drzava provodi odvojene istrage o istoj stvari, ali zasad se ne zna kako ce objavljeni rezultati ove istrage utjecati na njih.
Vijest o kazni stigla je samo dan nakon sto je GM objavio da ce diljem svijeta povuci gotovo 3 milijuna vozila zbog greske na straznjim svjetlima i mogucih neispravnosti na kocnicama.