Pretpostavke o novim cijenama kreću s uvjetom da PDV ostane 25 posto, da zastupnici ne korigiraju postojeće cijene, odnosno da sve osim novih trošarina ostane nepromijenjeno. U tom slučaju najpovoljniji će biti ekološki modeli čija je emisija manja od 85 g/km u slučaju dizelaša te 90 g/km kod benzinaca. Oni će naime biti izuzeti od plaćanja trošarina prema CO2 kriteriju, ali tu treba biti realan i reći da je riječ tek o manjem broju automobila.
Tko jeftiniji, tko skuplji Prema novom zakonu, spojit će se dvije kategorije cjenovnih razreda, od 0 do 50.000 i od 50.000 do 100.000 kuna, u jednu, koja će se umjesto sa 6,5 posto obračunavati s tek dva posto. Spajanje navedenih kategorija u pravilu znači pojeftinjenje automobila iz tog razreda, a svi skuplji modeli, koji ujedno i više zagađuju, trebali bi postati još skuplji, piše Liderpress.
Budući da emisija CO2 postaje vrlo važan kriterij, tako i cijena osjetno pada odnosno raste. Primjerice, Audi A4 s dvolitrenim TDI motorom čija je trenutačna cijena 272 tisuće kuna zahvaljujući emisiji CO2 od samo 119 g/km postat će povoljniji za gotovo osam tisuća kuna, a Volkswagen Touareg sa snažnim trolitrenim V6 motorom zbog emisije od 184 g/km poskupjet će s 420 na gotovo 470.000 kuna. Još snažniji Touaregov motor s 340 KS i emisijom CO2 od 239 g/km donosi cijenu uvećanu za nevjerovatnih 137.000 kuna.
Rabljeni izjednačeni
Što se tiče rabljenih automobila, trošarine su izjednačene s novima, a o reakciji kupaca može se samo nagađati. Logično zvuči teza da će kupci iz domaćih prodajnih salona krenuti prema uvoznicima rabljenih automobila iz inozemstva, a budući da je kupnja internetom postala vrlo uhodan i isplativ biznis, prilagodba neće biti teška.