Evernote je kompanija koja vam pomaže da organizirate svoje bilješke, podsjetnike, fotografije i sl. i to na više uređaja koje koristite. Inovativan pristup prepoznali su investitori koji vrijednost ove kompanije procjenjuju na milijardu dolara. U travnju ove godine Evernote je prikupio 100 milijuna dolara kapitala, prije toga 95,5 milijuna, a prošlo ljeto 50 milijuna dolara. Prema sadašnjoj stopi rasta veličina kompanije godišnje se utrostručuje, pa je za prošlu godinu Inc Magazine Evernote proglasio "kompanijom godine".
Kao što je poznato, zaposlenici su u tehnološkim kompanijama najveći kapital. O tome svjedoči "neprestana borba za talente" u Silicijskoj dolini. Preduvjet za nagli rast, vjeruju očito u Evernoteu, nije samo talent zaposlenika i kvalitetno obrazovanje, nego i zadovoljstvo poslom.
Jedan od najboljih poteza koje smo čuli u posljednje vrijeme je pomoć zaposlenicima u kućanskim poslovima. Naime, Evernote za svojih 250 zaposlenika dvaput mjesečno plaća čišćenje doma. Ideja je došla od supruge izvršnog direktora Phila Libina, koja je također zaposlena u Evernoteu.
Jedan od Evernoteovih zaposlenika za New York Times je rekao da je to izvrsna ideja jer "ne mora više razmišljati o tome."
"Sretni radnici stvaraju bolje proizvode," objasnio je Libin svoju neobičnu odluku da kompanija uloži novac u ovaj projekt koji bi trebao znatno odteretiti zaposlenike od kućanskih obveza kako bi se više mogli posvetiti poslu.
Ovo nije jedina blagodat rada u Evernoteu. Kompanija je također ponudila svojim zaposlenicima 1.000 dolara da jednom godišnje otputuju nekamo na odmor.
Prema riječima Libina, stalo im je do "stanja uma" njihovih zaposlenika.
Evernote, naravno, nije jedina kompanija u Silicijskoj dolini koja brine o "stanju uma" zaposlenika. Facebook primjerice svim novim roditeljima u kompaniji isplaćuje bonuse u iznosu od 4.000 dolara, Google u svojim centrima otvara restorane te zapošljava kuhare i nutricioniste koji brinu o uravnoteženoj i zdravoj prehrani zaposlenika, Genentech pak pomaže zaposlenicima pronaći dadilje kad im se dijete razboli i kad bi morali ostati kod kuće.
Cilj svega ovoga, prema pisanju New York Timesa, nije samo u tome da se smanji stres kod zaposlenika, nego i stres kod njihovih obitelji.
Ako kompanije u ovome uspiju, smatraju da su minimalizirale smetnje koje mogu ometati usredotočenost i kreativnost zaposlenika.
A kako se vaši poslodavci odnose prema vama?