Kampanja protiv seks-robota, koja je započela ovoga tjedna, tvrdi kako su "sve veći napori' koji se ulažu u stvaranje seks-robota - "strojeva u obliku žena i djece koji bi se koristili kao seksualni objekti, nadomjesci za ljudske partnere ili prostitutke" - štetni, te da doprinose nejednakosti u društvu.
Kampanju vode znanstvenici s polja robotike i etike Kathleen Richardson i Erik Brilling, koji tvrde da bi takvi roboti doprinjeli objektifikaciji žena i djece i dodatno ojačali stereotipne ideje. Roboti smanjuju ljudsku empatiju, jer ograničavaju ljudima veze i odnose s drugim pravim ljudima, tvrde u kampanji.
Roboti bi mogli proširiti prostituciju, za što se u kampanji tvrdi da bi na kraju štetilo ženama. Neki ipak misle kako bi seks-roboti pomogli onima koji su prisiljeni baviti se prostitucijom, seksualnim iskorištavanjem i nasiljem, jer će ljudi koristiti robote umjesto njih.
Tehnologija i seksualna trgovina
Ali u kampanji tvrde kako "tehnologija i seksualna trgovina idu ruku pod ruku i samo jačaju jedna drugu, stvarajući još veći zahtjev za ljudskim tijelima".
Kampanja protiv seks-robota predlaže da inžinjeri, umjesto na seksualnim igračkama radije porade na tehnologiji koja "reflektira ljudske principe dostojanstva, slobode i obostranog poštovanja".
Nadaju se da će se i drugi pridružiti njihovoj kampanji, kako bi lakše mogli "podsticati kompjuterske programere i robotičare da odbiju sudjelovati u razvoju seks-robota tako da odbiju stvarati programske kodove, hardver i ideje".
Iako ideje ove kampanje možda jesu plemenite, s obzirom da je seks jedan od najboljih načina za izvlačenje novca, njihov uspjeh nije pretjerano siguran.
The Independent/Tehnoklik.hr