Blendle je novi nizozemski startup koji je na svojoj platformi privukao 200.000 korisnika, a ova platforma mogla bi mozda postati spas za mnoge nakladnike jer citateljima omogucuje tzv. mikroplacanja (micropayments) za pojedine novine i novinske clanke, umjesto da korisnici placaju pakete mjesecnih digitalnih pretplata.
New York Times (koji je ujedno investitor u Blendle), Washington Post i a Wall Street Journal su medu prvim velikim novinskim kucama koje su se prijavile na ovu platformu.
To je veliki korak, da. Dosada su samo nizozemski izdavaci suradivali s Blendleom. Ova tvrtka je uspjela uvjeriti prilicno mnogo velikih novina i casopisa da se prijave i na ovaj nacin pokusaju ostvariti prihode, no, njihove sanse bile su razmjerno male s obzirom na to da su dosada bili ograniceni na sadrzaje na nizozemskom jeziku.
"Velika je cast da su tri od najvaznijih novina u svijetu zapocele raditi s nama", rekao je osnivac Blendlea Alexander Klopping.
To ukazuje da bi Blendle uskoro mogao imati sansu za sirenje na medunarodnoj razini. I to takoder pokazuje da su glavni americki listovi spremni eksperimentirati sa sustavima za naplatu pristupa njihovim sadrzajima na internetu.
Ranije ovog tjedna, na konferenciji Digital Media Strategies u Londonu, Klopping je dao naslutiti da se Blendle takoder namjerava prosiriti u Francuskoj i Njemackoj. Blendle je i najavio svoje nove partnere u inozemstvu i to vec ove godine.
Evo kako Blendle radi: Korisnici se registriraju na Blendle i ostave podatke o svojim kreditnim karticama. To cine samo jednom, na pocetku procesa u kojem kreiraju svoj "newsfeed" prica o temama koje ih zanimaju. Kad kliknete na naslov, Blendle web stranica ili aplikacija uzima mali dio novca s vaseg racuna. I - mozda najintrigantniji dio cijele ponude - ako se citatelju ne svida clanak, on moze dobiti instant povrat novca s time da je u tom slucaju duzan dati povratnu informaciju o tome zasto mu se clanak ne svida.
U prosjeku, jedan clanak kosta 20 centi. Cijene po clanku postavili su izdavaci. Blendle nije zelio dati podatke o tome kako se prihodi dijele izmedu ove tvrtke i pojedinog novinskog izdavaca.