SMJENA GENERACIJA: /

10 stvari na koje 'milenijalci' nikad neće potrošiti novac

Image
Foto: Thinkstock

Do 2017. godine 'milenijalci' će imati veću kupovnu moć od bilo koje druge generacije. No, dosada, oni ne troše novac kao što su njihovi roditelji trošili.

20.7.2015.
8:12
Thinkstock
VOYO logo

Millennials su često kritizirani zbog svog nedostatka financijske pismenosti, ali postoji jedna financijska vještina u kojoj je mlađa generacija izvrsna: štednja. Nakon odrastanja tijekom Velike recesije, Millennials žele zadržati svaki cent koji mogu.

Ova generacija može biti daleko ispred u odnosu na njihove roditelji kada su oni bili u istoj dobi. Današnja djeca ne donose iste odluke o kupnji kao što su to naši roditelji činili. Ovdje je 10 stvari za koje nesrazmjerno velik broj današnjih mladih odraslih osoba ne želi platiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. Pay TV Prosječni Amerikanac i dalje troši 71% medija putem televizije, ali za osobe starosti od 14-24 godine, to je samo 46%. Lavovski dio sadržaja konzumira se na telefonu, tabletu ili računalu. Mnogi mladi ljudi uopće ne gledaju TV. Millennials nisu jedini koji izbjegavaju TV. U 2013. godini Nielsen je izvijestio da se ukupna gledanost televizije prvi put smanjila u posljednje četiri godine.

2. Investicije Prema svemu sudeći, mladi ljudi trebaju ulagati u dionice. Oni koji ulaze na tržište rada imaju dovoljno vremena prije odlaska u mirovinu da iskoriste uspone i padove dioničkog tržišta, a stručnjaci preporučuju mlađim ulagačima da 75% do 90% svog portfelja ulože u dionice ili dioničke fondove. Nažalost, nakon odrastanja u Velike recesiji, Millennials radije stavljaju svoj novac u čarape nego na Wall Street. Kada je Wells Fargo ispitao otprilike 1.500 odraslih osoba između 22 i 32 godine starosti, 52% njih je dalo odgovor "ne baš" ili "uopće ne" kada su ih pitali koliko imaju povjerenja u tržište dionica kao mjesta na kojem se ulaže za mirovinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

3. Masovno tržište piva Bud. Coors. Miller. Kad roditelji požele piće, oni posegnu za klasicima. Možda za Heinekenom za malo više avanture. Millennials? I ne baš. Kad se današnja generacija poželi opiti, podaci, kažu da preferiraju "indie brews". Prema jednom nedavnom istraživanju, 43% Millennials kažu da je pivo iz malih pivovara boljeg okusa od mainstream piva, dok je samo 32% baby boomers generacije reklo isto. Čak 50% Millennials je konzumiralo pivo "iz obrta" u odnosu na 35% ukupne populacije. Čak i Pete Coors, predsjednik Uprava tvrki Molson Coors Brewing Company i MillerCoors, krivi današnje klince za pad prodaje svog piva.

4. Automobili Nekoć davno kad su Beach Boys napisali Little Deuce Coupe 1963, došlo je do pojave cijelog novog žanra "Pjesama za auto" (Car Songs). Tužna činjenica je da američka automobilska kultura polako umire. Yahoo Finance izvjestio je da pototak mladih od 16 do 24 godine starosti koji imaju vozačku dozvolu pada od 1997. godine, a sada je ispod 70% po prvi put od izlaska pjesme Little Deuce Coupe. Prema pisanju časopisa The Atlantic: "U 2010. godini odrasli u dobi između 21 i 34 godine starosti kupili su samo 27 posto svih novih vozila prodanih u Americi, što je pad od 38 posto u odnosu na 1985."

5. Kuće Nije da Millennials ne žele vlastite domove - čak devet od deset mladih ljudi to želi, ali ne može priuštiti. Harvardov Joint Center za stambene studije otkrio je da je stopa vlasnika domova među odraslima mlađim od 35 godina pala za 12 posto između 2006. i 2011. godine, a 2 milijuna više živi s mamom i tatom. Proći će neko vrijeme prije nego mladi ljudi počnu ponovno kupovati stanove i kuće. Ekonomska kriza opteretila je ovu generaciju i teže im je nego ikad da dobiju kredit. Millennials radije iznajmljuju, nego kupuju.

6. Kupuju na webu Ovo možda zvuči čudno, ali zapamtite: Millennials ne posjeduju automobile ili kuće. Nije lako donijeti kući zalihe kave ili papirnatih ručnika bez auta, pa čak i ako se vozite autobusom. I uostalom, gdje staviti sve te stvari? Odgovarajući na navike mladih kupaca, mnogi trgovački lanci uveli su online kupnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

7. Vjenčanja Ući u brak u ranijoj životnoj dobi je nešto poput potvrde za ulazak u svijet odraslih. Čak 65% tzv. tihe generacije (Silent Generation), a riječ je o onima rođenim sredinom 1920-tih do ranih 1940-tih, vjenčalo se u dobi od 18 do 32 godine starosti. Od tada, međutim, Amerikanci, kao i mnogi drugi širom svijeta, čekaju sve dulje i dulje da bi izrekli sudbonosno "Da". Baš kao i s domovima, nije stvar u tome da današnja mladež jednostavno mrzi vjenčanja - daleko od toga. Šezdeset devet posto Millennials reklo je da bi se željeli oženiti, ali mnogi čekaju da se financisjki stabiliziraju prije ulaska u bračne vode.

8. Djeca Teško je potrošiti novac na djecu ako ih nemate. Nakon vjenčanja, vjerojatno smatrate da su djeca idući korak, no razlog odgađanja djece za Millennials nije samo u tome što nisu u braku. Mnogi jednostavno ne planiraju imati djecu. U istraživanju provedenom 2012., manje od polovice Millennials (42%) izjavilo je da planira imati djecu. To je veliki pad s 78% od prije 20 godina. Dakle, nije da Millennials ne žele djecu (ili kuće ili brak), već je stvar u tome da ih ova gospodarska recesija spriječava da preuzimaju velike financijske ili životne obveze. Većina mladih ljudi u toj studiji nada se da će imati djecu jednog dana, ali pitanje je hoće li se njihove ekonomske zvijezde uskladiti da bi se to dogodilo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

9. Zdravstveno osiguranje Prema Kaiser Family Foundation, odrasli u dobi 18-34 čine 40% neosiguranog stanovništva. Zašto mladi ljudi nemaju zdravstveno osiguranje? Jer se oni vjerojatno neće razboljeti. Ova demografska grupa je toliko zdrava da ih ljudi u zdravstvenim osiguranjima u šali nazivaju "nepovredivi".

10. Kako kupuju Kad kupuju neki proizvod, stariji Amerikanci najčešće vjeruju savjetu ljudi koje poznaju. Šezdeset i šest posto "baby boomera" reklo je da kupuje na preporuke prijatelja i članova obitelji i da to utječe na njihove odluke o kupovini više nego recenzije online od nepoznatih stranca. Većina Millennials, s druge strane, ne žele da im roditelji ili vršnjaci pomažu. Pedeset jedan posto mladih kažu da vole recenzije proizvoda koje potječu od ljudi koje ne poznaju.

Time.com/Tehnoklik.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo