Znanstvenici sa Sveučilišta u Rochesteru, u SAD-u, razvili su algoritam koji može otkriti ljudske emocije kroz govor i to s većom točnošću nego što je to prije bilo moguće te bez analize značenja riječi koje je izgovorio govornik. Umjetna inteligencija na taj se način susreće s umjetnom intuicijom.
Kako bi kreirali računalni program, tim znanstvenika na Sveučilištu u Rochesteru identificirao je 12 različitih akustičkih značajki glasa govornika, poput visine i glasnoće, te je ove kategorije koristio za klasifikaciju kratkih isječaka govora kao izražavanja jedne od šest različitih emocija - "ljutnje", "tuge" "gađenja", "sreće ", "straha" i "neutralnih emocija".
Softver je zatim programiran tako da poveže određene govorne karakteristike s određenim pozitivnim i negativnim emocijama te na osnovu toga proizvede novi algoritam koji može točno identificirati ljudske emocije s 80,5 posto točnosti, u odnosu na 55 posto točnosti koju su nudili prethodni slični programi.
Apsolventica Sveučilišta u Rochesteru Na Yang, koja je koautorica u ovom znanstvenom radu, već je razvila Windows Phone aplikaciju za smartphone pod nazivom Listen-n-Feel koja funkcionira kao "mobilni emocionalni senzor" te koja omogućava da telefon može detektirati osjećaje govornika, prikazujući nasmiješeno ili namršteno lice ovisno o tonu glasa govornika.
Algoritam čak ne treba niti pratiti ono što govornik govori - samo je važno kako govori.
Autori znanstvenog rada objavili su da bi ovu tehnologiju mogli koristiti psiholozi ili liječnici kako bi pratili pacijente u prirodnijem okolišu nego što je to primjerice, liječnička ordinacija. Tehnologija bi se također mogla koristiti tako da se integrira u smartphone ili u neki drugi gadget koji će "birati pjesme na temelju trenutnih osjećaja" korisnika.
Lako je dalje zamisliti cijeli niz naizgled znanstveno-fantastičnih aplikacija. Što ako bi vam vaš Siri u iPhoneu mogao šaputati nježne riječi kada ste pod stresom? Ili vam poslužiti reklamu za Prozac ili pak oglas za Starbucks kada zvučite pospano? Ako telefon može osjetiti što vi osjećate, budite sigurni da je više nego vjerojatno da će to moći osjetiti i oglašivači.