Apple i dalje dominira u prodaji aplikacija, ali Google mu se opasno približava

22.4.2013.
15:51
VOYO logo

Trgovine aplikacijama zajedno su zaradile 2,2 milijarde dolara u prvom tromjesečju 2013. godine, pokazalo je istraživanje tvrtke Canalys.

Ova tvrtka otkrila je da je Appleov App Store ostvario 1,48 milijardi dolara prihoda, što čini 74 posto od 2,2 milijarde dolara zarade koju su zajedno ostvarile online trgovine aplikacijama u razdoblju od siječnja do ožujka. Prihod ostvaren preko trgovine Google Play iznosio je 18 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podaci druge analitičke tvrtke App Annie pokazuju pak da su Googleovi prihodi od aplikacija iznosili 38,5 posto Appleovih, što je veliki dobitak u odnosu na godinu prije, kad su ti prihodi iznosili samo desetinu Appleovih, budući da je njegov besplatni mobilni operativni sustav Android potpomogao u osvajanju tržišnog udjela od gotovo 70 posto na globalnom mobilnom tržištu.

Velik rast mobilnih uređaja koje pogoni Android, koje je uglavnom proizveo Samsung Electronics, Appleov najveći konkurent, pomogao je da prihodi trgovine Google Play skoče za 90 posto u prvom tromjesečju u odnosu na tromjesečje prije, pokazuju podaci tvrtke App Annie.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iako ga Google sustiže, Apple je ranije počeo ostvarivati prihode, tako da, s obzirom na sadašnje trendove, ne možemo očekivati da će Google prestići Apple prije 2016. godine", rekao je za Reuters Adam Daum, glavni analitičar u tvrtki Canalys.

Apple dominira u prihodima, unatoč popularnosti uređaja pogonjenih Androidom, uglavnom zbog jednostavnijeg sustava plaćanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oliver Lo, predsjednik tvrtke App Annie, rekao je da su brojni korisnici iPhonea i iPada, koji su obično imućniji od prosječnog korisnika smartphonea, prijavili kreditne kartice na Appleove račune, što im je lakše, pa je i veća vjerojatnost da će kupiti aplikacije.

S druge pak strane, Google se oslanja na više različitih načina plaćanja, uključujući Google Wallet, kreditne kartice i plaćanje preko mobilnih operatera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Google i Apple sebi obično uzimaju 30 posto prihoda, dok ostatak ide developerima aplikacija.

Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo