Gotovo 45 posto populacije industrijskog svijeta pati od neke vrste alergije ili osjetljivosti, a preko 10 posto boluje od astme. Jedan od razloga dramatičnog povećanja od 50-tih godina prošlog stoljeća do danas jesu zračni zagađivači kao što su dušični oksidi, razina ozona, čestice te pelud.
Volvo odgovara na ove izazove sistematskim pristupom svim relevantnim problemima. Sredinom 90-tih godina kompanija je uspostavila norme i započela testiranje u cilju stvaranja što ugodnije atmosfere unutar automobila. Tako je Volvo S80, predstavljen 1998. godine, bio prvi model u kojem je ovaj rad postao očigledan. Danas, švedska udruga za astmu i alergije preporučila je čak sedam Volvo modela. To su S80, V70, XC70, XC60, S60, V60 i V40.
Rad na uspostavljanju ugodne atmosfere u interijeru automobila može se podijeliti na dva glavna elementa - kvalitetu zraka i kontaktne alergije. Tako je u cilju smanjenja kontaktnih alergija značajno smanjena količina nikla u metaliziranim dijelovima interijera, dok se koža potamnjuje procesom bez kroma.
Krajni cilj Volva jest stvoriti ambijent u automobilu koji nudi zrak čišći od vanjskog. To podrazumijeva čišćenje zraka koji dolazi izvana te smanjenje štetnih emisija materijala korištenih u izradi interijera. S tim ciljem Volvo je stvorio dva sustava - Interior Air Quality System (IAQS) i Clean Zone Interior Package (CZIP). IAQS kontrolira kvalitetu zraka koji ulazi u kabinu i automatski zatvara otvore ventilacije ukoliko količina štetnih elemenata postane prevelika ili prilikom ulaska u tunel.
Višestruki filter odstranjuje čestice i pelud, ali i koristi sloj aktivnog ugljena kako bi uklonio mirise i ozon. CZIP tehnologija osigurava da se zrak u automobilu automatski provjetrava minutu nakon otključavanja. Ovaj je sustav pohvalila švedska udruga za astmu i alergije.
Zanimanje za čist interijer automobila raste među korisnicima automobila. Nekoliko tržišta u Aziji ozbiljno je shvatilo ovaj problem, a Kina, Japan i Koreja žele nova zakonska ograničenja. Interes kupaca očigledan je i u Europi i u SAD-u.