Ne samo u auto svijetu, već i inače, vrlo je nezahvalno raditi nasljednika nekog uspješnog proizvoda, drugi dio filmskog hita, novi remiks dobre pjesme... Jer zahtjevno tržište danas greške ne prašta. U Nissanu su novu generaciju Qashqaija, predvodnika segmenta crossovera, koji je bio jedan od najvećih hitova ove tvornice, napravili s posebnom pažnjom.
S njime žele učvrstiti svoj vodeći položaj u klasi nakon što krene u prodaju na svjetskim tržištima. Nakon probnih vožnji rekli smo:
"Šteta što je kriza", jer da stanje na tržištu nije tako tužno i žalosno, vjerojatno bi i za ovaj automobil postojala lista čekanja. Podsjetimo se, Hrvati su 2007. nakon ostavljanja kapare u salonu, na Qashqai znali čekati i po 500 dana. Kamo sreće da se vrate takva vremena.
Nova modularna platforma CMF (Common Module Family) konstruirana je posebno za drugu generaciju ovog crossovera. Izvana, potpuno je novi, a opet prepoznatljiv, pogotovo je upečatljiva bočna linija koja se prema stražnjem dijelu oštro uzdiže prema gore.
U odnosu na dosadašnji model dulji je za 49 mm dok je neznatno niži i širi za 20 mm. Originalni detalji su školjkasti poklopac motora i detalji u obliku bumeranga, počevši od prednjih dnevnih LED svjetala, pa preko zaštitne letvice u dnu vrata, pa do također prepoznatljivih ali modernije oblikovanih stražnjih svjetala.
Iznutra novi Qashqai zadivljuje. Više je mjesta za putnike, i to osjetno. Tu je napravljeno pravo prostorno čudo jer u kabini imate osjećaj da ste u klasu većem i širem automobilu. Toliko je više prostora da nam se podatak o svega dva centimetra dodatne širine čini gotovo nevjerojatnim.
Potpuno nova su sjedala, konstruirana u suradnji s medicinarima i NASA-om. Komforna su, nude dobro bočno držanje te odlično postavljenu lumbalnu potporu.
Nanovo je osmišljena i središnja konzola, držači za čaše su dovoljno duboki da ne smetaju pri „šaltanju“ a elektronička kočnica za parkiranje također oslobađa vrijedan kabinski prostor. Tome dodajmo vrlo moderno i opremljeno okruženje čak i u osnovnom paketu opreme, te kožom presvučene oslonce za koljena vozača i suvozača postavljene uz središnji greben.
Preoblikovani su i otvori vratiju kako bi se što lakše ušlo u automobil. Kad smo već kod vratiju, ona prtljažnika se otvaraju 150 mm više, a pod je dvostruk i oblikovan tako da bude prilagodljiv i praktičan. Dvije dvostrane podne ploče lako se podiži i spuštaju i omogućuju šesnaest različitih rasporeda kojima se povećava prtljažni obujam ili, kada su stražnja sjedala sklopljena, stvara ravan pod . Prtljažnik ima obujam od 439 litara, 29 litara više od modela na odlasku.
Ovaj automobil nudi cjelovit paket naprednih tehničkih obilježja koja unapređuju svaki aspekt vožnje. Nissanov Safety Shield sada obuhvaća sustave za autonomno kočenje u nuždi, održavanje vozačeve pozornosti i prepoznavanje prometnih znakova te još nekoliko bitnih pomoćnih sustava, a sustav inteligentne pomoći pri parkiranju gradske manevre lišava stresa.
Tri su paketa opreme, Visia, Acenta i Tekna a vrijedi spomenuti kako već u Visiji automobil ima baš sve, osim aluminijskih naplataka i prednjih maglenki. Tu su još i dodatni paketi, ovisno o tome naginje li vlasnik prema stilu, komforu ili je pak zaljubljenik u najmoderniju tehnologiju.
Kod motorizacije, početna linija sastoji se od četiriju motora: dvaju benzinskih i dvaju dizelskih, uz pogon na dva ili četiri kotača. Kupci mogu birati i između ručnog mjenjača i novog automatskog Xtronica.
Osnovni benzinac nas je ugodno iznenadio i pokazao da uvodna motorizacija ne mora nužno biti samo nužno zlo u cjeniku ili namijenjena onima kojima automobil služi za prijevoz od jedne do druge točke bez užitka u vožnji.
Motor 1.2 DIG-T sparen je sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i razvija 115 KS (85 kW) uz 190 Nm okretnog momenta. Žustar je, nudi žešća ubrzanja i veću elastičnost od atmosferskog 1,6-litrenog motora na odlasku. Ispušta 129 g/km CO i troši 5,6 l/100 km
Snažniji benzinski motor je 1.6 DIG-T i biti će na raspolaganju u ljeto ove godine. Uz snagu od 150 KS nudi okretni moment od 240 Nm, dojmljivo vuče na malim i srednjim okretajima i iznimno je elastičan unutar stupnjeva. Potrošnja goriva prema EU mješovitom ciklusu iznosi 5,6 l/100 km, a emisija CO, 132 g/km.
Posljednja inačica nagrađivanoga 1,5 litrenog dizelskog motora s izravnim ubrizgavanjem najčišći je i najučinkovitiji motor ikada ponuđen u Qashqaiju. Razvija 110 KS uz okretni moment od 190 Nm i ispušta samo 99 g/km CO. Budući da je opsežno rekonstruiran, nudi veću elastičnost unutar stupnjeva zbog povećanja okretnog momenta.
Motor je usto opremljen Nissanovim automatskim sustavom Start/Stop a u mješovitoj vožnji (EU) troši samo 3,8 l/100 km.
Na vrhu Qashqaijeve dizelske ponude nalazi se 1.6 dCi koji može biti sparen s pogonom na dva ili četiri kotača. Ima 130 KS (96 kW) i niz tehničkih inovacija namijenjenih smanjenju potrošnje goriva i ispuštanja CO. U inačici s ručnim mjenjačem i pogonom na dva kotača 1.6 dCi ispušta 115 g/km CO i u mješovitoj vožnji (EU) troši 4,4 l/100 km. Inačica s Xtronicom ispušta 119 g/km i troši 4,6 l/100 km, a ona s integralnim pogonom 129 g/km, odnosno 4,9 l/100 km.
Učinkovitost je dodatno povećana opsežnim programom smanjenja mase, što je rezultiralo gubitkom 40 kg kod nekih modela unatoč mnogobrojnoj novoj opremi.
U vožnji je automobil također ostavio bez daha. Iskreno, odavno nismo sjeli za tako precizan upravljač s toliko povratnih informacija s ceste, a da opet nije bio sportski krut, grub i preizravan. Ovjes ga drži stabilno i sigurno na cesti, naginjanje je minimalno a sve zajedno ostavlja dojam kao da je Qashqai isklesan iz jednog komada kamena.
Nakon dvodnevnih vožnji Istrom možemo zaključiti kako su u Nissanu napravili ne dobar, već odličan posao. Novi Qashqai ima sve predispozicije da zadrži tron klase i učvrsti svoje mjesto na njemu. Tome će mu pomoći i razumno odmjerene cijene. Kod benzinaca one se kreću od 149.900 kuna dok za dizelske verzije treba izdvojiti od 168.000 kuna naviše.
Inovativni automatik
Razvijen posebno za Qashqai druge generacije, novi automatski mjenjač Xtronic dostupan je s motorom 1.6 dCi. Riječ je o mjenjaču sa stalno promjenjivim prijenosom, no tijek oponaša rad tradicionalnih, višeomjernih automatskih mjenjača stupnjevitim promjenama. Pri mirnoj vožnji omjeri se neprimjetno prilagođuju kako bi promjene bile posve glatke.