Jer, start, pribijanje putnika za naslone sjedala i ubrzanje od 7,2 sekunde do „stotke“, i to linearno jer elektromotori imaju konstantan okretni moment, je zadnje što očekujete od elektromobila. Mjesta stereotipima ovdje više nema, BMW je napravio vozilo koje s razlogom i ponosom nosi njihov propeler na prednjoj haubi. Istina doduše, ispod nje nije konvencionalni motor nego malo odlagalište za stvari i kabel za punjenje, ali to je samo jedna od brojnih posebnosti ovog mališana koji na još jedan način krši sve ono što smo mislili o BMW-u, ne proizvodi se u Munchenu nego u Leipzigu!
S 400 centimetara duljine on je u rangu gradskog B segmenta, no širina od skoro 180 cm i visina od 158 cm su pametno iskorištene za kutijasti dizajn nalik na ortopedsku cipelu. Nekima se sviđa, nekima ne, dok se nama sviđaju neobični automobili hrabrog dizajna koji se ističu na cesti. Zanimljiv detalj je i način otvaranja „samoubilačkih“ stražnjih vrata, kao na Miniju Clubman ili Mazdi RX-8. Mogu se otvoriti tek nakon prednjih.
Budući da je primarno namijenjen za korištenje u urbanim područjima kratak je i visok, pa je pristup sjedalima vrlo lak a sjedi se dosta uspravno i visoko. Ulaz olakšava i „izbacivanje“ središnjeg stupa, pa kad otvorite bočna vrata (kao kredenc) pred vama se ukaže čitav interijer. Iznutra prevladava minimalizam, kao da vozite iPhone na kotačima. To, s druge strane, olakšava korištenje i stvara poseban dojam pri vožnji.
Tu i tamo su i dalje neki prepoznatljivi elementi iz klasičnih BMW-a poput prekidača za svjetla, podizača prozora i otvora ventilacije ali u svemu ostalome ovo je nešto sasvim posebno. Ispred vozača je klasični mali tablet dok je drugi, veći, na sredini prednje armature izrađene od bambusova drva dok su naizgled plastične oplate u stvari od prešane vune. Tipke za upravljanje su smještene na upravljaču ili možete koristiti između sjedala postavljeni gumb i-drivea.
BMW i3 je konstruiran ne kao klasični kompakt već kao i većina sportskih automobila. Prednji i stražnji ovjes povezuje aluminijska šasija, a elektromotor je ugrađen straga. Postoji i mogućnost verzije s produljenim dometom i dodatnim dvocilindarskim benzincem) . Putnički prostor, u biti kavez izrađen od karbonskih vlakana, je također postavljen na tu šasiju dok su vanjske oplate od lagane plastike. Ispod svega toga, postavljene su litij-ionske baterije čija veća težina je kompenzirana već spomenutim lakim materijalima. Automobil teži tek nešto više od 1,2 tone, što je malo više nego što bi imao slični četiri metra dugi „obični“ automobil.
Elektromotor je vrlo jak (127 kW/170 KS) uz okretni moment od 250 Nm. Kada pritisnete papučicu akceleratora ubrzava kao da ste ispaljeni iz topa. Već za svega 3,7 sekundi dostiže brzinu od 60 km/h, do „stotke“ stigne za 7.2 sekundi dok je maksimalna brzina limitirana na 150 km/h. Pogon je izravan, elektromotor prenosi snagu na zadnje kotače bez promjene stupnjeva prijenosa.
Mali i3 vozi, u slučaju našeg testnog primjerka na 19 inčnim kotačima, s time da su prednji poprilično tanki, 155/70 R 19, dok su straga 175/65 R 19.
No,uže gume ni na koji način ne utječu utjecati na loše držanje ceste. Zavoje i gradske ulice prolazi odlično, samo će mu zasmetati veći ležeći policajci pred kojima dobro ne usporite, osjećaj na upravljaču i količina zadovoljstva u vožnji su kao što to od BMW-a i očekujemo. Pa svejedno pogoni li ga benzin, nafta ili struja.
A papučicom akceleratora možete i kočiti, samo trebate dignuti nogu s nje. Usporenje je trenutačno, usput se pune baterije a zbog sigurnoti se pale i stop svjetla kako se ipak ne biste bolje upoznali s vozačem iza vas. I sad dolazimo na pitanje dosega. Teoretski, na papiru, može prijeći oko 190 km s jednim punjenjem baterije. To je naravno, u strogo kontroliranim uvjetima koji graniče s vakuumom, dok u praksi s njime možete dohvatiti 90-100 km što je za svakodnevno korištenje sasvim dovoljno.
Baterije se mogu puniti strujom u kućanstvu, ali to onda traje oko osam sati. Može i za manje, ispod 30 minuta biti ispunjen s posebnim priključkom, no treba imati na umu da brzo punjenje utječe na smanjeni vijek života baterije.
Kod nas se i3 zasad ne nudi, što i ne čudi s obzirom na žalosnu infrastrukturu za električna vozila a i na ovih nekoliko mjesta za punjenje možemo vidjeti parkirano sve osim elektromobila. U Njemačkoj je cijena od 35.000 Eura naviše.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: elektromotor
Snaga: 125 kW/170 KS
Okretni moment: 250 Nm
Mjenjač: automatski, jednostupanjski s izravnim prijenosom
Dimenzije: 3999 x 1775 x 1570 mm
Prtljažnik: 260-1100 l
Maksimalna brzina: 150 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 7,2 s
Elastičnost 80–120 km/h: 4,9 s
Potrošnja: 12,9 kWh/100 km
Kapacitet baterije: 18,8 kWh
Emisija CO2: 0 g/km