20 godina od mirovine /

To je bio najpopularniji Volvo!

Image
Foto: volvo

U nedjelju, 5. svibnja navršilo se 20 godina od prestanka proizvodnje najprodavanijeg Volvo modela - serije 240. Tijekom 19 godina postojanja, proizveden je u gotovo 2,9 milijuna primjeraka

6.5.2013.
12:00
volvo
VOYO logo

Automobil, koji je u početku bio kritiziran zbog 'dosadnog' kockastog izgleda, s vremenom je postavio međunarodne standarde u području sigurnosti i zaštite životnog okoliša, osvojio europsko Touring Car prvenstvo te prije odlaska u povijest u svibnju 1993. godine postigao kultni status.

Volvo 240 predstavljen je u kolovozu 1974. godine kao nasljednik popularne serije modela 140, te je donio brojna inovativna tehnička rješenja na raznim područjima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: volvo

Posebno treba naglasiti visoku razinu sigurnosti te robustan vizualni nastup, po uzoru na VESC sigurnosni koncept, a koji je Volvo predstavio dvije godine ranije. Izgled modela, uz mnoge druge detalje, uključivao je velike odbojnike koji su dali karakterističan izgled prednjeg dijela automobila.

Poput prethodnika, serije 140, novi 240 je također dobio luksuzniju izvedbu sa šestcilindarskim motorom oznake 260, ali i neizostavnu karavansku izvedbu. Volvo 245 je praktično postao sinonim karavanskog vozila. Istinski svestran i praktičan automobil koji je mogao „progutati“ sve što poželite, a ujedno nudio udobnu i zabavnu vožnju te naravno najvišu razinu sigurnosti među automobilima tog vremena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: volvo

Volvo je 1976. godine izumio Lambda senzor - genijalni primjerak inženjeringa koji je omogućio katalizatoru da količinu štetnih čestica smanji za preko 90 posto.

Ovaj automobil bio je jedan ili čak više koraka ispred svojeg vremena po pitanju sigurnosti i ekologije, a tijekom svoje karijere konstantno je poboljšavan. Dodane su neka nova tehnička rješenja poput turbopunjača i dizelskog motora.

Reputacija dosadnog automobila je učinkovito izbrisana kada je Volvo 245 postao najbrži karavan na svijetu. Svojevrsna „leteća cigla“ pomela je konkurenciju na europskim trkalištima i postala prvak grupe A.

Image
Foto: volvo

Tijekom posljednjih godina postojanja, Volvo 240 je bio u ponudi samo kao karavan s pet vrata te je doživio pravu renesansu jer je postao omiljen među europskim pripadnicima takozvanog yuppie pokreta. To je posebice bilo očito u Italiji gdje je model 240 Polar bio najpopularniji automobil među mladim ljudima, te tako postigao kultni status.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, konačan kraj stigao je 5. svibnja 1993. godine. Nakon 19 veoma uspješnih godina i 2.862.573 proizvedena automobila (od tog broja 177.402 primjeraka odnosilo se na model 260), Volvo 240 je napravio posljednji naklon, gotovo u isti trenutak kada i predsjednik kompanije AB Volvo, Pehr G Gyllenhammar. On je bio veliki ljubitelj modela 240, a posjedovao je nekoliko različitih izvedbi, od kojih su neke bile zaista posebne.

Image
Foto: volvo

Posljednji Volvo 240 proizveden je u specijalnoj skraćenoj izvedbi, samo radi zabave i kao vid zahvale svima koji su radili na razvoju i usavršavanju ovog automobila. Posljednji produkcijski primjerak švedskom kupcu uručio je P G Gyllenhammar osobno, na maloj ceremoniji uz proizvodnu liniju 2:4-2.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Diljem svijeta još uvijek se kreće veliki broj primjeraka Volva 240, te iako su stari najmanje 20 godina još uvijek vjerno obavljaju svoju zadaću. Postoji i veliki broj klubova koji čuvaju baštinu modela 240, baš kao što je ovaj sjajni automobil godinama čuvao budućnost Volvo automobila.

Image
Foto: volvo
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo