Ono što je u slučaju ove verzije Golfa najvažnije, njegove su dimenzije. Dužina mu se tako protegnula do čak 4,56 metara što je čak 31 centimetar duže od klasične verzije sedme generacije Golfa.
Zavirimo li pak u smisao postojanja ove verzije evergreena iz Wolfsburga, uočit ćemo da njegov prtljažnik u osnovnoj verziji ima iznimno velikih 605 litara što se preklapanjem stražnjeg sjedala mogu povećati sve do 1620 litara. Veći prtljažnik u klasi ima samo Škoda Octavia. I utovar prtljage je olakšan zahvaljujući većem otvoru petih vrata i niskom utovarnom pragu.
Kad su motori u pitanju, tu su prije svega dizelaši: TDI snage 105 ili 150 "konja" te čeitri benzinca raspona snage od 86, zatim 105, preko 122 do 140 KS. Osim u slučaju 1,2 litrenog benzinca svi se mogu dobiti i s automatskim DSG mjenjačem, a snažnija dizelska verzija dozvoljava i pogon na sve kotače što se u VW slučaju naziva "4motion".
Ono što pak odlično utječe na potrošnju goriva u gradskim gužvama je činjenica da svi Varianti serijski imaju ugrađen "stop&start" sustav.
Električni paket, električna parkirna kočnica, XDS blokada diferencijala, radio, klima, sedam zračnih jastuka i ESP dio su opreme i najosnovnijeg modela, a paketi opreme su jednakog naziva kao i ranije.
Ovjes je odlično usklađen s motorom i upravljačkim sustavom, u vožnji zavojitim cestama Baranje gdje je održana hrvatska premijera, bilo je gotovo nemoguće izbaciti ga iz putanje, a tu je, kako smo već spomenuli, i sva sila naprednih elektronskih sustava.
Iako dakle iznimno povećane funkcionalnosti, Golf Variant je u odnosu na baznu verziju skoro jednake cijene. Točnije, skuplji je prosječno tek nešto više od tri posto te se cijena kreće od 131.261 kunu naviše.