Uspjeh i sreća pratile su ga kroz povijest. Postao je ne samo popularan među vozačima, već i ikona automobilske industrije i talijanskog stila sljubljenog s funkcionalnošću i okretnošću kroz uličice mediteranskih gradova. Ovaj sinonim masovne motorizacije poratne Italije u svom prvotnom izdanju proizveden je u preko 3,8 milijuna jedinica te postao dijelom kolektivne svijesti nacije koja je posljednjih godina, i kada su automobili u pitanju, negdje zastranila i smiješak poklonila njemačkim modelima. Dijelom je za to kriv i sam Fiat koji je pod svojom značkom ali i značkom brendova prema kojima se odnosio gotovo maćehinski, Lancije i Alfe Romeo nizao flop za flopom. No, nadamo se, bar sudeći prema viđenome u posljednje vrijeme, da će sunce zasjati iznad Torina koji odavno više nije talijanski Detroit i u kojem se danas sastavljaju samo automobili sa značkom Abartha.
Ravno 50 godina nakon predstavljanja modela 500, 04. srpnja 2007. u Torinu smo nazočili spektaklu, reinkarnaciji legende koja je postala trenutni hit i u ovih osam godina prodana u 1,5 milijuna primjeraka i okitila se brojnim laskavim titulama, među inima i Europskog i Hrvatskog automobila godine 2008.
New Fiat 500
Mato Pavličević
Redizajn retro automobila uvijek je bio nezahvalan posao, no dizajneri iz Centro Stile Fiat su napravili poprilično dobar posao dodajući mu neke retro i neke moderne elemente i spretno ih uklopivši u cjelinu. I dalje je to na prvi pogled nepogrešivi pripadnik obitelji 500 koja je u međuvremenu proširena monovolumenom i crossoverom koji također žare i pale talijanskim i europskim tržištem. Dimenzije i osnovna forma nisu mijenjane ali je sad u automobil upakirano više tehnologije, tehnike, motora i ideja personalizacije. Osvježen je nos vozila koji je dobio LED dnevna svjetla u obliku nule iz oznake 500, nove su maglenke s kromiranim „brkovima“ te maska u dnu odbojnika. Straga su svjetla također u LED tehnologiji sa srednjim dijelom u boji vozila što izgleda atraktivno ako je automobil u crnoj ili crvenoj boji ali ne i kad je svijetli. Nova je i paleta vanjskih boja. Osvježen je i interijer koji ima na dodir ugodnije i kvalitetnije materijale i novu prednju armaturu koja sad drži ekran Fiatovog popularnog sustava Uconnect.
Dostupan u dvije karoserijske verzije, limuzina i cabrio, po lansiranju nudit će se s tri razine opremljenosti: Pop, Popstar i Lounge. Već osnovna uključuje sedam zračnih jastuka, radiosustav Uconnect s 5-inčnim ekranom i šest zvučnika te utorima AUX-IN i USB, komandama radija na kolu upravljača i LED dnevnim svjetlima. controls on Popstar je bogatiji za ručni klima uređaj, kromirana kućišta retrovizora i vintage kromirane poklopce kotača. Verzija Lounge je najbogatija s dodatnim sofisticiranim detaljima poput panoramskog staklenog krova, 15-colnih aluminijskih naplataka, kromiranih detalja na prednjoj masci, Uconnect Radio 5" LIVE touchscreen infotainment sustava, kožnog upravljača s komandama za smartphone i mogućnosti korištenja brojnih aplikacija i internetskih radio stanica i baze izabrane glazbe.
New Fiat 500
Mato Pavličević
Ponudu benzinskih motora čine 0.9 TwinAir a 85 ili 105 KS, 1.2 sa 69 KS te 1.2 litreni LPG bi-fuel također sa 69 KS. Dvocilindrični TwinAir u verziji s 85 KS emitira svega 90 g CO2/km, odnosno 99 grama u verziji od 105 KS. Ovisno o tržištu u ponudi će biti i atmosferski dvocilindraš TwinAir sa 65 KS te 1.4 16V sa 100 KS. 'Eco' režim rada na turbodizelskom motoru 1.3 Multijet od 95 KS i 1.2 litrenom benzincu limitiraju emisiju CO2 na svega 99 g/km.
Na hrvatsko tržište novi Fiat 500 stiže koncem rujna a najavljene su nešto više cijene, za oko 400 Eura.
Individualac
Mnogo je sitnih izmjena koje zajedno čine jednu vidljivo svježiju, skladnu i atraktivnu cjelinu. Novi je dizajn 15 i 16-inčnih aluminijskih naplataka dok paleta boja broji njih 15, uključujući dvije nove: Corallo Red i Opera Burgundy. Ono najvažnije je da se Fiat 500 sad može dobiti i u dvobojnim kombinacijama (za početak u crno-žutoj i crno-crvenoj) ali i uz paletu atraktivnih naljepnica iz ponude nazvane 'Second Skin', ekskluzivne palete dodataka za individualizaciju. U Fiatu kažu kako su zamislili da odlazak kupca u Fiatov centar bude doživljaj i iskustvo kao odlazak u neku od kuća talijanske visoke mode.