Vozili smo New Fiat 500 / Osuđen na uspjeh

Image
Foto: Mato Pavličević

Tamo gdje je sve započelo davne 1957. Fiat danas nastavlja priču o svom uspješnom mališanu. Obnovljeni Fiat 500 predstavljen je na krovu legendarne tvornice Lingotto u Torinu

31.7.2015.
17:52
Mato Pavličević
VOYO logo

Uspjeh i sreća pratile su ga kroz povijest. Postao je ne samo popularan među vozačima, već i ikona automobilske industrije i talijanskog stila sljubljenog s funkcionalnošću i okretnošću kroz uličice mediteranskih gradova. Ovaj sinonim masovne motorizacije poratne Italije u svom prvotnom izdanju proizveden je u preko 3,8 milijuna jedinica te postao dijelom kolektivne svijesti nacije koja je posljednjih godina, i kada su automobili u pitanju, negdje zastranila i smiješak poklonila njemačkim modelima. Dijelom je za to kriv i sam Fiat koji je pod svojom značkom ali i značkom brendova prema kojima se odnosio gotovo maćehinski, Lancije i Alfe Romeo nizao flop za flopom. No, nadamo se, bar sudeći prema viđenome u posljednje vrijeme, da će sunce zasjati iznad Torina koji odavno više nije talijanski Detroit i u kojem se danas sastavljaju samo automobili sa značkom Abartha.

Ravno 50 godina nakon predstavljanja modela 500, 04. srpnja 2007. u Torinu smo nazočili spektaklu, reinkarnaciji legende koja je postala trenutni hit i u ovih osam godina prodana u 1,5 milijuna primjeraka i okitila se brojnim laskavim titulama, među inima i Europskog i Hrvatskog automobila godine 2008.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Mato Pavličević

New Fiat 500

Mato Pavličević

Redizajn retro automobila uvijek je bio nezahvalan posao, no dizajneri iz Centro Stile Fiat su napravili poprilično dobar posao dodajući mu neke retro i neke moderne elemente i spretno ih uklopivši u cjelinu. I dalje je to na prvi pogled nepogrešivi pripadnik obitelji 500 koja je u međuvremenu proširena monovolumenom i crossoverom koji također žare i pale talijanskim i europskim tržištem.  Dimenzije i osnovna forma nisu mijenjane ali je sad u automobil upakirano više tehnologije, tehnike, motora i ideja personalizacije. Osvježen je nos vozila koji je dobio LED dnevna svjetla u obliku nule iz oznake 500, nove su maglenke s kromiranim „brkovima“  te maska u dnu odbojnika. Straga su svjetla također u LED tehnologiji sa srednjim dijelom u boji vozila što izgleda atraktivno ako je automobil u crnoj ili crvenoj boji ali ne i kad je svijetli. Nova je i paleta vanjskih boja. Osvježen je i interijer koji ima na dodir ugodnije i kvalitetnije materijale i novu prednju armaturu koja sad drži ekran Fiatovog popularnog sustava Uconnect.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dostupan u dvije karoserijske verzije, limuzina i cabrio, po lansiranju nudit će se s tri razine opremljenosti: Pop, Popstar i Lounge. Već osnovna uključuje sedam zračnih jastuka, radiosustav Uconnect s 5-inčnim ekranom i šest zvučnika te utorima  AUX-IN i USB, komandama radija na kolu upravljača i LED dnevnim svjetlima. controls on Popstar je bogatiji za ručni klima uređaj, kromirana kućišta retrovizora i vintage kromirane poklopce kotača. Verzija Lounge je najbogatija s dodatnim sofisticiranim detaljima poput panoramskog staklenog krova, 15-colnih aluminijskih naplataka, kromiranih detalja na prednjoj masci, Uconnect Radio 5" LIVE touchscreen infotainment sustava, kožnog upravljača s komandama za smartphone i mogućnosti korištenja brojnih aplikacija i internetskih radio stanica i baze izabrane glazbe.

Image
Foto: Mato Pavličević

New Fiat 500

Mato Pavličević

Tekst se nastavlja ispod oglasa

 Ponudu benzinskih motora čine 0.9 TwinAir a 85 ili 105 KS, 1.2 sa 69 KS te 1.2 litreni LPG bi-fuel također sa 69 KS. Dvocilindrični TwinAir u verziji s 85 KS emitira svega 90 g CO2/km, odnosno 99 grama u verziji od 105 KS. Ovisno o tržištu u ponudi će biti i atmosferski dvocilindraš TwinAir sa 65 KS te 1.4 16V sa 100 KS. 'Eco' režim rada na turbodizelskom motoru 1.3 Multijet  od 95 KS i 1.2 litrenom benzincu limitiraju emisiju CO2 na svega 99 g/km.

Na hrvatsko tržište novi Fiat 500 stiže koncem rujna a najavljene su nešto više cijene, za oko 400 Eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Individualac

Mnogo je sitnih izmjena koje zajedno čine jednu vidljivo svježiju, skladnu i atraktivnu cjelinu.  Novi je dizajn 15 i 16-inčnih aluminijskih naplataka dok paleta boja broji njih 15, uključujući dvije nove: Corallo Red i Opera Burgundy. Ono najvažnije je da se Fiat 500 sad može dobiti i u dvobojnim kombinacijama (za početak u crno-žutoj i crno-crvenoj) ali i uz paletu atraktivnih naljepnica iz ponude nazvane 'Second Skin', ekskluzivne palete dodataka za individualizaciju. U Fiatu kažu kako su zamislili da odlazak kupca u Fiatov centar bude doživljaj i iskustvo kao odlazak u neku od kuća talijanske visoke mode.

Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo