moguće ih iznajmiti /

Istražili smo: kakvu korist vlasnici električnih automobila mogu imati u Hrvatskoj i do kuda mogu s njima stići?

Hrvatskim cestama vozi se malo više od 156 električnih automobila. Broj je u porastu i prati svjetske trendove. Istražili smo kakvu korist vlasnici takvih automobila mogu imati u Hrvatskoj!

6.4.2016.
19:06
VOYO logo

Najnoviji Teslin model 3 ostaje lukuzni automobil, ali dostupan ljudima. Početna cijena mu je oko 200 tisuća, zbog čega ga je naručilo već više od 130 tisuća ljudi.

Image
novo čudo tehnologije /

Njihov najjeftiniji model: Tesla predstavio dugoočekivani električni automobil - 'Model 3'

Image
novo čudo tehnologije /

Njihov najjeftiniji model: Tesla predstavio dugoočekivani električni automobil - 'Model 3'

Većina u Hrvatskoj ne može si priuštiti kupovinu skupljih modela, ali mogu ga iznajmiti. Pitanje je do kud se s njim može stići?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Električni automobili za sada su pogodni kao drugi automobil u obitelji zbog slabe infrastrukture i premalog broja punionica.

U Hrvatskoj ih je trenutno 87 - sutra se otvara nova u Opatiji. Put do juga upitan je jer ih na autocestama nema. Primjerice do Splita bi bilo potrebno skrenuti u Teslin rodni Smiljan na punionicu i imati sreće s radnim vremenom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Od svih vozila na tržištu, ni s jednim ne možete preći tu kilometražu do Splita, osim s Teslom. Naravno pod malo pažljivijim režimom vožnje, do nekakvih 100 km na sat", rekao je Marijan Babić, direktor rent a cara.

Baterija se puni otprilike 3-4 sata, a u brzim punionicama do 45 minuta. Njezin životni vijek također je ograničen. Većina proizvođača uopće ne može zamijeniti baterije.

"Baterije koje se koriste u električnim vozilima su kapaciteta oko 20 kilovat sati ili više, jamstvo od proizvođača je 5 do 8 godina. Nakon završetka vijeka vozila i baterije, dakle treba se reći da moraju otić na servis", pojasnio je voditelj prodaje Dražen Kovačić.

Električni automobili najbolji su prijatelj okoliša i čistog zraka. Fond za Zaštitu okoliša sufinancira kupovinu sa 70 tisuća kuna, a vlasnik je oslobođen plaćanja trošarina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Plaćaju isključivo PDV ukoliko su proizvedeni unutar Europske unije, ako se radi o automobilima koji su proizvedeni izvan Eu opet su oslobođeni dodatnih poreza, plaćaju samo PDV i carinu", rekao je Goran Pejić, Centar za vozila Hrvatske.

U Zagrebu ipak ne znaju što s naplatom parkinga. Zagreb parking tvrdi da se na parkiralištaima označenim za eko automobile parking naplaćuje , dok u Gradskom uredu za promet kažu da se parkirna karta ne treba platiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo