Dok je kumulativna službena stopa inflacije u posljednje 4 godine iznosila nešto manje od 30%, svjedoci smo da je je većina prehrambenih proizvoda – poput kruha, mlijeka, ulja, jaja, čokolada, keksa te brojnih drugih proizvoda robe široke potrošnje, poskupjela više nego dvostruko u istom tom periodu. Iako je službena stopa inflacija ove godine (3-4%) znatno smanjena u odnosu na rekordnu 2022. godinu (preko 10%), ljubitelji voća su primjerice u posljednja 2 mjeseca mogli vidjeti preko 50% porasta cijena na više vrsta voća – kako na tržnicama, tako i u trgovačkim centrima. S obzirom da građani na hranu i ostalu robu široke potrošnje izdvajaju oko 30% svojih kućnih budžeta u prosjeku, nije ni čudo što sve veći broj građana aktivno traži načine kako uštediti pri redovnim kupovinama namirnica koje su im nužno potrebne.
To vjerojatno i objašnjava zašto aplikacije za pametnu i štedljivu kupovinu postaju sve popularnije, a posredstvom hrvatskog start-upa od ove je godine hrvatskim građanima dostupna besplatna aplikacija 360 PROMO, koju je do sada preuzelo više od 170.000 hrvatskih građana te koja se redovito nalazi među najpopularnijim shopping aplikacijama u Hrvatskoj, uz bok onim svjetski poznatima. Autori ove hit aplikacije, otkrivaju nam što njeni korisnici najviše traže na akcijskim popustima te na čemu se najviše može uštediti kupnjom na akcijama.
Hrvati na akcijama najviše traže pivo, mlijeko i kavu
Pivo je bilo iznimno popularno u vrućim ljetnim mjesecima, kad je i pretraga sladoleda na akcijskim popustima bila na prvih par mjesta pretrage. Nakon spomenutih pretraga, korisnici aplikacije također dosta traže neke osnovne namirnice na akcijama, kao što su jaja, šećer, ulje i sir. Također je popularna i pretraga mesa, najviše piletine. Toaletni papir se također dosta traži na akcijskoj cijeni, što je logično jer tu popusti znaju biti i do 50%. Traže se dosta i neki vrlo poznati brandovi iz kategorija hrane i sredstava za čišćenje, a ima dosta i pretrage alkoholnih pića – kako vina, tako i pojedinih poznatih brandova žestokih pića. Inače, top 5 kategorija koje korisnici pretražuju na akcijama su: meso i morska hrana, alkoholna pića, mliječni proizvodi, jaja i sirevi, voće i povrće te sredstva za čišćenje.
Aplikacija 360 PROMO nudi i mogućnost da se akcijske ponude devet vodećih trgovaca robe široke potrošnje mogu poredati prema veličini akcijskog popusta, kako bi se lakše moglo provjeriti koji su to proizvodi na kojima se mogu „uloviti“ najveće uštede. Tako su se primjerice početkom listopada akcijski popusti između 50 i 54% mogli naći na jogurtima, toaletnom papiru, papirnatim ručnicima, krumpiru, kobasicama, sladoledima, jabukama, tuna salatama, čokoladama i keksima, vinima, špagetima, tavama, raznim proizvodima iz kategorija sredstva za čišćenje – deterdžentima, tabletama za perilicu posuđa i slično. Na popustima od 40-50% mogu se naći gelovi za tuširanje i kreme poznatih brandova, usisavači, ulje, ocat, kruh, maslac, sir, pršut, zimske salame, orah, svježi pileći file, paste za zube i još puno toga. Na akcijama od 30-39% su jaja, pureća i pileća prsa, mrkva i razni kozmetički proizvodi.
„Ako želite većinu proizvoda koje planirate kupiti pronaći na akcijskim sniženjima, onda je naša aplikacija pravo rješenje za to. Njome možete jako brzo pronaći gdje su najbolje akcijske ponude na proizvodima od interesa, a ako živite u većim urbanim sredinama onda se za velike tjedne kupovine isplati obići i 2-3 prodavaonice (koje vjerojatno možete naći na razumnoj udaljenosti) - kako bi što više iskoristili najatraktivnije akcije u datom trenutku. Na taj način je moguće kupovinom na akcijama uštediti oko 30%, što je otprilike iznos prosječnog akcijskog popusta. Na taj način prosječna hrvatska obitelj može uštediti oko 200 eura mjesečno putem kupnje na akcijama potrebnih proizvoda robe široke potrošnje“, kaže Josip Muller, koji stoji iza aplikacije.
Aplikacija 360 Promo je potpuno besplatna te nudi jednostavnu pretragu promo ponuda i akcija trgovina i shopping centara. Sadrži više od 170 promo kataloga, preko 5.000 akcija od devet vodećih trgovaca u zemlji i preko 1.000 aktualnih ponuda shopping centara i specijaliziranih trgovina. Tako značajno pomaže u planiranju i ostvarivanju ušteda, kao i u jednostavnom uspoređivanju popusta i odabiru najpovoljnijih akcijskih ponuda. Dodatno se u nju mogu spremiti sve loyalty kartice trgovaca na jednom mjestu, a nudi i mogućnost jednostavnog i preglednog uvida u radna vremena trgovina nedjeljom.
Zanimljivo je spomenuti i da korisnici aplikacije u preko 90% slučajeva pretražuju nedjeljno radno vrijeme trgovina s robom široke potrošnje, što pokazuje da im 360 PROMO služi i da najbrže i najjednostavnije provjere što je otvoreno u blizini te gdje mogu obaviti kupovinu onoga što im zatreba. Shopping centri se manje pretražuju u smislu radnih vremena nedjeljom, što vjerojatno ukazuje na činjenicu da se nedjeljom ide u kupovinu pretežito zbog nužde, a ne zbog pregledavanja ponuda trgovina po shopping centrima.