Nakon iznimno uspješne prve sezone Uplift akademije u kojoj je 40 mikro, malih i srednjih poduzetnika imalo priliku stjecati znanja i vještine koje mogu unaprijediti njihovo poslovanje, od 7. studenoga druga generacija Upliftera počinje s edukacijom. Uplift akademija je sveobuhvatni edukativni program koji se provodi u sklopu projekta Uplift.hr, a namijenjen je prvenstveno poduzetnicima iz turizma, ugostiteljstva i srodnih uslužnih djelatnosti. Aktualnu generaciju činit će 32 stipendista koji dolaze iz različitih dijelova Hrvatske, edukaciju provodi Algebra, a pokretač projekta Uplift je Mastercard koji ujedno i osigurava stipendije za Uplift akademiju.
U sklopu ovogodišnjeg natječaja pristiglo je 147 prijava, a stručni tim koji su činili predstavnici Mastercarda, Algebre i agencije Val grupa odabrali su kandidate koji su osim zadovoljavanja uvjeta natječaja pokazali i dodatnu motivaciju te spremnost na učenje. Jedan od važnih kriterija pri donošenju odluke bio je i koliko su poslovanja prijavljenih poduzetnika okrenuta ka održivom poslovanju te na koji način provode održive procese.
Želja za razvojem osobnih vještina
„Iz ovogodišnjih prijava jasno se mogao vidjeti utjecaj prve sezone Uplift akademije. Veći broj kandidata odgovarao je uvjetima koji natječaj od njih traži, odgovori su pomno pripremani, a i jasno su strukturirali svoja očekivanja od akademije. Očito se glas o vrijednosti akademije daleko čuo na čemu moramo posebno zahvaliti prvoj generaciji polaznika koja je posvećeno prošla sve module i ostavila nam vrijedno iskustvo koje smo koristili u kreiranju ovogodišnjeg programa“, istaknuo je Igor Kundić, član Uprave Algebre te dodao:
„Nije bilo nimalo lako ocjenjivati ovogodišnje kandidate i odlučivale su nijanse. Ono što je primjetno kod kandidata da kod većine ima prostora za napretkom u području održivog razvoja i upravljanja u turizmu te digitalnih vještina. Oni pak sami u velikoj su mjeri izrazili potrebu za razvojem osobnih vještina i vođenja tima poput komunikacije i nošenja s promjenama. Sada nakon što smo prošli sve prijave siguran sam da smo posložili program koji će im biti od velike koristi, a mi se veselimo zajednički raditi na rastu njihovih turističkih projekata i usluga.“
Ovogodišnji edukativni program trajat će od studenog 2022. do ožujka 2023. i sastojat će se od 100 sati što je u broju sati promjena u odnosu na prvu sezonu. Naime, u skladu s povratnim informacijama prve generacije polaznika program je prilagođen kako bi maksimalno odgovarao poduzetnicima u odnosu na njihove obaveze. Predavanja će i dalje biti online što je omogućilo zainteresiranima iz svih dijelova Hrvatske da se mogu prijaviti i sudjelovati na nastavi.
Uplift akademija u svojoj će drugoj sezoni imati deset seminara s naglaskom na digitalnu transformaciju i održivost kao dva ključna elementa za stvaranje poduzetnika nove generacije u turističkom segmentu. Seminari su: leadership, alati digitalne transformacije, poduzetništvo i inovacije, upravljanje destinacijom, održivi turizam, turizam i ekonomija doživljaja, platforme i poslovni modeli temeljeni na internet stvari (IoT), četvrta industrijska revolucija i industrija 4.0, posvećenost rastu i rezultatima te korisničko putovanje.
Mentorski program – najatraktivniji dio edukacije
U drugoj sezoni su što se samog sadržaja tiče uključene četiri nove radionice od kojih su tri dio Algebrinog mini MBA programa, gdje je želja omogućiti studentima da dobiju iskustvo rada kroz mini MBA program i te radionice su usko vezane sadržajno uz turizam. Četvrta radionica vezana je uz područje održivog razvoja i održivog upravljanja u turizmu.
Prvoj generaciji polaznika Uplift akademije kao najkorisniji i najatraktivniji dio se pokazao mentorski program pa je tako i u novoj sezoni veliki naglasak stavljen upravo na taj dio. Mentorski program je dio edukacije u kojem stipendisti podijeljeni u timove, a pod vodstvom mentora, osmišljavaju konkretne projekte i provedbu istih što će prezentirati na završnom natjecanju pred žirijem te tako dobiti priliku za novčanu nagradu.
„Bili smo iznimno ugodno iznenađeni pristiglim prijavama i njihovom kvalitetom što nam je s jedne strane olakšalo posao jer nismo mogli pogriješiti s odabirom, a s druge strane nam je otežalo jer, nažalost, imamo mjesta samo za 32 stipendista. Uplift akademija je jako hvaljena od polaznika što je nama dalo dodatan vjetar u leđa i potaknulo nas da još snažnije prionemo na cjelokupan projekt Uplift jer se doista pokazalo da ovakve edukacije za mikro, male i srednje poduzetnike dosad u Hrvatskoj nije bilo. Stvaranje poduzetnika koji su otporniji na promjene na tržištu je prijeko potreban proces koji će pomoći održavati gospodarstvo na stabilnim nogama“, istaknula je Gea Kariž, direktorica marketinga u Mastercardu u Hrvatskoj.
Stipendisti druge sezone Uplift akademije
Priliku za učenje na vlastitim primjerima te na primjerima drugih kolega imat će i ovogodišnji stipendisti koji se bave različitim djelatnostima pa se tako među njima mogu pronaći oni koji se bave iznajmljivanjem smještaja, izradom piva i drugih alkoholnih pića, ugostiteljstvom, preradom ekološki uzgojenih biljaka, iznajmljivanjem vozila te brojnim drugim segmentima.
Polaznici druge generacije Uplift akademije su: Mirta Atlija (Miscotti), Mirko Bacalja (Camping Ugljan), Mate Babić (Vila Nepos), Maja Bosanac (Eventful), Dajana Brajčić Jurica (Augusta Insula), Andreja Buljan (Storia Amata), Dragana Buzdovačić (Sunlife charter), Tea Cacović (Vancation), Jeronim Cimprešak Žigrović (Kamauf), Dražen Cvijetić (Kamp Vransko Lake Crkvine), Ivana Čičmir (Hotel Spongiola), Daniela Drčec (Adorable Market), Ana Šaković (Venite), Mirjana Franjić (Sunny Vacation), Mari Greget (Komiška, HedonISSAm), Leon Haraminčić (Landsky bar), Chantal Holik (Destination Weddings Croatia), Hrvoje Huzjan (House of Spirits), Jelatarina Kabanova (VSG resort), Iva Knežević (Tunaholic fish bar Rovinj), Sonja Konig (Greethings), Nina Perajica (Afitat travel), Marina Pernar Škunca (Paška sirana), Iva Pranjić (Craft Spirits), Ivan Rendulić (RexRea), Juliana Sekelez (Heritage Hotel Antique Split), Davor Simičić (Varionica), Marina Subotić (Familia), Valentina Šutalo (Luks Commerce), Tihana Veljačić (Ditch plastic), Đurđa Vidović (Luna Mellis Travel), Denis Vlahovac (Cocktail Empire).
Kroz intervjue sa stipendistima svi čitatelji na Uplift.hr imat će priliku pobliže ih upoznati, ali i ponešto naučiti iz njihovih poslovnih priča.
No osim kroz Uplift akademiju, stipendisti će u drugoj sezoni imati priliku za dodatnu edukaciju i kroz e-learning, odnosno program u kojem će putem video sadržaja koji nastaje u suradnji s Algebrom moći učiti o temama koje ih dodatno interesiraju. Kako će program biti dostupan na Uplift.hr, tu će mogućnost imati i svi drugi čitatelji.
***
O PROJEKTU UPLIFT I uplift.hr
Uplift je najveća hrvatska platforma usmjerena razvoju poslovanja mikropoduzetnika te malih i srednjih poduzetnika (MMSP) na čijem radu, znanju i inovativnosti počiva većina hrvatskog gospodarstva. Ova platforma osigurava sve potrebno za razvoj poslovanja: inspiraciju, edukaciju, mentorstvo, promociju te pristup relevantnim informacijama. Uplift je osmislio i realizirao Mastercard kao korak prema stvarnom utjecaju i aktivnom iskazivanju odgovornosti prema društvu. Partneri projekta su Algebra, Ekonomski institut, Zagreb i Hrvatska gospodarska komora, a u stvaranju sadržaja sudjeluju i uspješni poduzetnici i konzultanti te drugi partneri iz privatnog i javnog sektora. Kroz multimedijalni sadržaj, pisane i video intervjue, live chatove, ali i tematske članke o digitalizaciji, poduzetništvu i turizmu, Uplift.hr otvara brojna pitanja vezana uz MMSP sektor u Hrvatskoj i želi biti kvalitetan, prepoznat i važan sugovornik u traženju pametnijih, boljih i održivijih odgovora. Pratite nas na Uplift.hr te na Facebooku i Instagramu. Videozapis o projektu pogledajte ovdje.