Samoj izložbi prethodilo je opsežno istraživanje kalifornijske art scene 1970-tih, ali je pristup imao i “kustoski odmak” jer je izložba uključila i seriju radova umjetnika iz kolekcije NBK, koji nisu izravno vezani uz Kaliforniju, ali se nadovezuju na prakse kalifornijskih umjetnika 1970-tih (poput Bruce Naumana ili Chrisa Burdena) ili se referiraju na kalifornijsku situaciju uopće.
Šezdesetih godina prošlog stoljeća Kalifornija je bila središte kontrakulture i hippie pokreta. U to vrijeme, promišljanje problema definiranja umjetničkog djela dovelo je do novih formi umjetničkog izražavanja poput performansa, happeninga i video-umjetnosti, a Kalifornija je postala jedan od prostora novih strujanja. Naglasak na konceptualnim, procesnim i efemernim aspektima umjetnosti zauzeo je mjesto tradicionalnih umjetničkih izraza poput slikarstva ili skulpture. Proučavanje fenomenoloških odrednica poput prostora, svjetla i zvuka, istraživanja identiteta i rodne politike, kao i odnosa između umjetničkog rada i publike, postale su dominantne teme umjetnosti.
Kalifornijska umjetnička scena odigrala je značajnu ulogu u stvaranju terena za pojavu neoavangarde. Međutim, danas se kalifornijskoj sceni i ne daje previše važnosti, uz nekoliko izuzetaka tj singularnih umjetničkih praksi poput one Brucea Naumana, Garry Hilla ili Billa Viole. Izložba Conceptual Art From California pokušala je ponovno sagledati scenu predstavljajući radove iz kolekcije NBK te iz nekoliko drugih izvora. Uspjela je okupiti brojne umjetnike koji su se bavili temama poput ekologije i otuđenja od prirodnog okruženja, zajedno s onima koji su direktnije obrađivali društveno- politička pitanja poput migracije ili sigurnosne politike.
Kathrin Becker će u sklopu programa Slobodne veze: This is not America u zagrebačkoj galeriji Karas predstaviti istraživanje i neke od radova s kalifornijske izložbe u NBK-u, ali će govoriti i o svom širem kustoskom radu, pozicijama i nužnostima u sagledavanju suvremene umjetnosti danas.