Selektor programa Ivan Paić predstavit će Američki underground film povodom 50-te obljetnice Manifesta pokreta (The First Statement of the New American Cinema Group, 1962.). Pokret filmaša, takozvani New American Cinema, promijenio je percepciju filmske umjetnosti, vrativši je njenim estetskim korijenima i eksperimentu. Buntovni artistički i avangardni pokret, nastao početkom šezdesetih godina prošlog stoljeća u Americi, omogućili su i autori prisutni u programu koji se prikazuje u Art-kinu.
Program Američkog underground filma podijeljen je u tri dijela. Prvi dio, Vizualni ritam i medijska istraživanja, glazbeno-likovnog je karaktera i sastoji se od osam kratkih avangardnih filmskih naslova koji pokrivaju razdoblje od 1947. do 1982. godine. Pseudo-dokumentaristički pristup obuhvaća tri neobična kratkometražna filma, među kojima se posebni ističe Necrology kultni kratkometražni uradak Standisha Lawdera koji prati lica anonimnih putnika na glavnoj stanici New Yorka. Posljednji dio programa, Beat-književnost i filmski medij, završava 35-minutnim filmom The End Christophera Maclainea o beat generaciji u San Francisku 1950-ih.
Niti jedan filmski pravac, osim visoko i općenito uvažavajućeg francuskog Novog vala, nije toliko uzdrmao kanone, uglavnom industrijske, visoko tehnološke i profitne holivudske kinematografije, kao što je to učinio New American Cinema. Pravac je u potpunosti promijenio percepciju filmske umjetnosti, u vremenu njene očite deklinacije, vrativši je njenim estetskim korijenima, eksperimentalnosti, avangardi, dok je publici, putem alternativne distribucijske mreže, dao mogućnost uvida u jedan, krajnje inovativan, autorski neovisan, kreativan i nekomercijalan pravac, human i u pozitivnom smislu, komercijalno reduciran, no u ukupnoj povijesti svjetskog filma, nezaobilazan i izuzetno artistički, moćan pokret. Buntovan i silovit, istovremeno mladenački gnjevan i pomalo anarhistički, u odnosu na mainstream kulturu, artistički pokret, nastao je početkom 60-ih godina prošlog stoljeća u Americi.