Inženjeri u panici – tko je pogodovao, a tko uzeo lovu?

Djeluje li unutar HAC-a nova kriminalna organizacija te tko je sve izvlačio novac i namještao natječaje, pitanja su na koje ovih dana u USKOK-u intenzivno traže odgovore.

12.11.2010.
12:09
VOYO logo

Također se provjeravaju i ugovori Skladgradnje s Autocestom Rijeka – Zagreb. Ono što je počelo optužnicom za štetu od 22 milijuna kuna nastalu preplaćenim bojenjem tunela, sada prerasta u istragu o postojanju kriminalne organizacije koja je ciljano i sustavno izvlačila novac iz HAC-a. Već je izvjesno da će i za slučajeve poslovanja s Fimi Mediom biti optužnica povezanih i s HAC-om, ali USKOK sada pokušava raskrinkati cijeli višegodišnji sustav ugovaranja poslova u HAC-u, prepuštanja poslova podizvođačima poput Skladgradnje, dodatnih isplata, bonusa i namještanja natječaja, doznaje Poslovni dnevnik.

Slijede nova suđenja

Osoba bliska istrazi potvrdila je ove informacije za Poslovni dnevnik i dodaje da se još ne može reći hoće li USKOK uspjeti utvrditi postojanje kriminalnog udruživanja. No, svakako će biti novih sudskih postupaka. Od izvora u HAC-u, pak, doznaju da u tvrtki vlada panika te da gotovo nema inženjera na srednjem i višem položaju koji nije bio na obavijesnom razgovoru u policiji ili USKOK-u. O imenima nitko ne želi spekulirati, ali zna se da je najspornije razdoblje kada je tvrtku vodio Mario Crnjak te njegov nasljednik Jurica Prskalo. HAC je inače u posljednjih 10 godina u cestogradnju uložio oko 33 milijarde kuna, a prema dosadašnjim podacima, samo za dodatne radove su isplatili 2,7 milijardi bez PDV-a. Nakon što su afere lani kulminirale, uhićenja su obavljena samo za najočitiji primjer – bojenje tunela. Ove su godine nastavili curiti dokumenti o mutnim HAC-ovim poslovima, primjerice za poslovanje Fimi Medije preko izvođača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Prljave' kompenzacije

Posljednji dokument u posjedu Poslovnog dnevnika ukazuje na slučaj iz 2007. kada je iz formalnih uvjeta propisanih natječajem odbijena ponuda konzorcija na čelu s krapinskom tvrtkom iako je bila 63 milijuna kuna ili gotovo 50 posto jeftinija. Nekoliko dana nakon žalbe, tvrtki je dodijeljen novi posao na gradnji bukobrana vrijedan 13 milijuna kuna i više se nisu žalili.

Vezani članci:

arti-201008160604006 arti-201001290347006 arti-201002250622006 arti-201004020113006 arti-201002090612006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo