PRIJETI NAM OPASNOST? /

Šokantno otkriće u ljudskom mozgu! Znanstvenici su zabrinuti

Foto: Freepik

Mikroplastika je prvi put pronađena u mozgu, zbog čega su znanstvenici zaključili da ljudi udišu te štetne čestice

19.9.2024.
Freepik

Plastična vlakna i čestice pronađene su u mozgovima nekoliko ljudi koji su umrli, za koje se smatra da potječu iz odjeće, boca i pakiranja hrane.

Stručnjaci su upozorili da se plastika infiltrira i potencijalno mijenja stanice. Znanstvenici su proveli studiju na uzorcima uzetim iz mozgova 15 ljudi iz Sao Paula u Brazilu te su na kraju pronašli tragove polipropilena u njih osam.

Mikroplastika je identificirana u dijelu mozga poznatom kao olfaktorni bulbus, koji se nalazi iznad nosnih šupljina koji obrađuje informacije o mirisima i prosljeđuje ih drugim dijelovima mozga. Također su bile prisutne u nosu, što znači da je to glavna ulazna točka u mozak, piše Daily Mail.

Foto: Freepik

Mikroplastika se nalazi u maternici i majčinom mlijeku

Istraživači se boje da će razine manje nanoplastike, koja s većom lakoćom ulazi u ljudsko tijelo, biti još više.

Profesor Thais Mauad, vodeći istraživač sa Sveučilišta u Sao Paulu, rekao je: "Ova studija otkriva da je olfaktorni put potencijalni glavni put za ulazak plastike u mozak, što znači da bi disanje u zatvorenim prostorima moglo biti glavni izvor mikroplastike u mozgu. S puno manjom nanoplastikom koja s većom lakoćom ulazi u tijelo, ukupna razina plastičnih čestica može biti puno viša. Ono što je zabrinjavajuće jest sposobnost takvih čestica da ih stanice usvajaju i promijene način na koji funkcioniraju naša tijela."

OTIŠLO JE PREDALEKO /

Mikroplastika pronađena u testisima: Znanstvenici otkrili utječe li na plodnost

OTIŠLO JE PREDALEKO /

Mikroplastika pronađena u testisima: Znanstvenici otkrili utječe li na plodnost

U svijetu se proizvede 500 milijuna tona plastike svake godine, a znanstvenici su istaknuli rizike koji nastaju.

Tvar koja je izumljena tek u 20. stoljeću sve se više nalazi u tijelima ljudi, uključujući bebe u maternici i majčino mlijeko. Znanstvenici su sastavili popis od preko 16.000 kemikalija prisutnih u plastičnim proizvodima, od kojih se više od 4000 smatra opasnima za ljudsko zdravlje i okoliš.

Istraživači su sve više zabrinuti zbog sposobnosti takvih čestica da se akceptiraju unutar stanica uzrokujući promjene u staničnoj funkciji, osobito kada su u interakciji s organima kod djece i uzrokuju definitivne promjene u životu odrasle osobe.

Foto: Profimedia

Mikroplastika ključna za nastanak raka

Sve je više dokaza da bi plastika mogla igrati ključnu ulogu u ranom nastanku raka, gdje zdrave stanice postaju kancerogene. Ranije ove godine, studija je pokazala da se stanice raka u crijevima šire ubrzanom brzinom nakon kontakta s mikroplastikom.

Maria Westerbos, suosnivačica Plastic Health Councila, rekla je: "Znanstvenici iznova otkrivaju opasne učinke plastike na ljudsko zdravlje. Više nema sumnje. Međunarodnu zajednicu samo nekoliko mjeseci dijeli od konačnih pregovora o Globalnom sporazumu o plastici, a kreatori politike ipak popuštaju petrokemijskim divovima. Međunarodna zajednica ne može više gubiti vrijeme, moraju konačno poslušati znanost, jednom zauvijek."

POGLEDAJTE VIDEO: Umjetna inteligencija može kopirati tuđi glas. Što to znači za glazbu?

Ljubav je na selu