Vitaminski pripravak koji je bez razloga osvojio svijet

U SAD-u je pomama za uzimanjem niacina u posljednjih nekoliko godina rezultirala prodajom ovog vitamina u vrijednosti od 900 milijuna dolara godišnje.

11.6.2013.
9:12
VOYO logo

Korištenje niacina, također poznatog i kao vitamin B3, u SAD-u se gotovo utrostručilo u posljednjih osam godina - do gotovo 700.000 recepta mjesečno do kraja 2009., otkrili su istraživači.

'Naša studija pokazuje da su recepti za niacin u značajnom porastu, unatoč nedostatku dokaza da ovaj vitamin smanjuje rizik od smrti od srčanih bolesti', objavili su znanstvenici sa Sveučilišta u u Pomoni u svom članku, objavljenom u Journal of American Medical Association.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Niacin spada u esencijalne hranjive tvari, što znači da tijelo ne može proizvesti potrebnu količinu pa ga treba konzumirati u hrani. U visokim dozama povećava dobri kolesterol, a smanjuje loš kolesterol. Istraživači su zato zaključili da bi to moglo značiti da smanjuje i rizik od kardiovaskularnih bolesti, uključujući i srčani udar, anginu i moždani udar.

Znanstvenici su se nadali da bi niacin mogao pomoći u prevenciji bolesti podizanjem dobrog tipa kolesterola i tako smanjio upotrebu statina koji se povezuju s nizom loših nuspojava. No, ni niacin nije bez nuspojava. Pripravci poput Niaspana su dizajnirani kako bi se izbjegle neugodne nuspojave od visokih doza niacina postupnim otpuštanjem vitamina, ali oni mogu naškoditi jetre.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim, 2011. i 2012., dvije velike studije koje uključuju gotovo 30.000 pacijenata nisu pronašle nikakve koristi od uzimanja Niaspana, ili nekog drugog oblika niacina, u smislu smanjenja smrtnosti i srčanog udara.

U novoj studiji, znanstvenici pod vodstvom Cynthie A. Jackevicius, izvanredne profesorice farmacije na Sveučilištu u u Pomoni, Kalifornija, analizirali su podatke za SAD i Kanadi između 2002 i 2009. 'Nesrazmjer između velike prodaje i manjka dokaza bi trebao biti u fokusu stručnog dijaloga o ulozi tog lijeka', napisali su istraživači dodavši da je agresivno reklamiranje koje cilja na široku populaciju glavni uzrok popularnosti pripravka iza kojeg ne stoje znanstveni dokazi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo