'Mana' zbog koje vam drugi više vjeruju

Američki tim psihologa poručuje da ljudima koji brzo osjete nelagodu i zbunjenost drugi lakše vjeruju. To znači da blagi osjećaj srama može postati dobra stvar.

29.9.2011.
15:15
VOYO logo

Ako se zacrvenite i zbunite jer ste posrnuli u hodniku ili ste greškom procijenili da je pretila žena zapravo trudna, nemojte se dugo prekoravati. Novo istraživanje provedeno na Sveučilištu California, Berkeley, sugerira da ljudima koji brzo osjete nelagodu i zbunjenost drugi lakše vjeruju.

Ukratko, ova nelagoda, odnosno blagi osjećaj srama, može postati dobra stvar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nelagoda je jedna od emocionalnih znakova osobe kojoj se mogu povjeriti vrijednosti," kaže društveni psiholog Robb Willer, koautor studije koja je objavljena u Journal of Personality and Social Psychology.

Ova spoznaja je korisna za sve koji tragaju za kooperativnim i pouzdanim članovima radnog tima ili poslovnim partnerima, ali i onima koji tragaju za romantičnim partnerom. Naime, osobe koje lakše osjete nelagodu imaju veću sklonost monogamiji i darežljiviji su, zaključili su autori istraživanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Umjerena razina nelagode je znak vrline. Naše istraživanje ukazuje da je nelagoda dobra stvar, a ne nešto protiv čega se treba boriti,' kaže Matthew Feinberg, koji je predvodio istraživanje. "

Razlika između umjerene nelagode i tjeskobnog osjećaja srama

Istraživači ističu da ovaj umjereni oblik zbunjenosti i stida ne treba miješati s ozbiljnom društvenom tjeskobom ili s osjećajem sramote koji se, primjerice, javlja kad se osobu uhvati u prevari.

Naime, dok je tipična gesta blagog stida spuštanje pogleda prema podu i u stranu, djelomično prekrivanje lica te grimase lica kao što su glupavo smijuljenje. S druge strane, kod jakog srama osoba prekrije cijelo lice, kaže dr. Feinberg.

Može li se stoga zaključiti da osobi koje djeluju uvijek sigurno u sebe ljudi baš nisu skloni vjerovati? Iako se studija nije bavila ovim pitanjem, znanstvenici kažu da će o tome voditi računa u novim istraživanjima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201109210401006 arti-201107200112006 arti-201107130372006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo