Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

JEDNOSTAVNO KRENITE

ZNATE LI KAKO POČETI VJEŽBATI? Uz ove savjete i početničke vježbe više nikada nećete prestati

Svaki početak je težak, a posebno oni za koje se trebate jako potruditi. Jedno od najčešćih pitanja je kako početi vježbati bez da brzo odustanete i ponovno se ulijenite.

Svi fitness treneri, fit ljudi i sportaši trebali su negdje početi. Kako bi se pokrenuli i počeli vježbati, pripremili smo vam nekoliko savjeta i vježbi koje biste mogli koristiti kako bi napokon počeli vježbati.

Kako početi vježbati uz početničke vježbe

Prije nego krenete raditi na fizičkoj kondiciji, trebate se psihički pripremiti na sve što vas čeka. Ako krenete sa zabludama kako je lako i jednostavno postati sportaš, postoji šansa da ćete odustati čim naiđete na prvu prepreku.

Ovih se stvari sjetite prije nego počnete vježbati:

  • kondiciju nećete steći u nekoliko dana
  • normalno je da gubite dah i snagu pri maloj količini vježbanja
  • samo disciplinom ćete moći nastaviti vježbati
  • većina ljudi odustane nakon prvih tjedan dana – nemojte biti ta osoba
  • nije svaka vježba niti tjelesna aktivnost za sve – pronađite koja vas aktivnost zanima

Prije nego se odlučite na vježbanje, trebate steći kondiciju i dobro razgibati tijelo. S vremenom, kada krenete raditi osnovne vježbe, vidjet ćete koja vam količina aktivnosti odgovara – možda ostanete na jogi i razgibavanju, možda krenete trčati maratone ili se učlanite u teretanu. No, još jednom zapamtite, početak je najteži i sve ćete postići ako to prebrodite.

“Krenula sam lagano, prvo trčanje izdržala sam jedva 20 minuta. Kašljala sam, noge su me otkidale, pluća su mi htjela eksplodirati – to je ono što i vas očekujete ako godinama niste vježbali, pa bolje da se pripremite na to. Drugi put je bilo jednako grozno, kao i drugi i treći put, no svaki put sam istrčala više i više i više. Bila sam jako ponosna na sebe zbog toga. Isplatilo se – danas mogu trčati 2 sata bez prestanka i bez bilo kakvih bolova.” – izjavila je Sara Grgić, sportašica.

Neke od vježbi koje će pomoći kako početi vježbati su čučnjevi, izdržaji, marinci, sklekovi i trbušnjaci.

Čučnjevi su jedna od najboljih vježbi za noge i stražnjicu, a također djeluju i na trbušne mišiće te pospješuju mobilnost i ravnotežu vašeg tijela.

Izdržaji ili popularno nazvani plankovi u gornjoj poziciji skleka služe jačanju mišića trupa ili središnjeg dijela tijela. Ova vježba maksimalno aktivira mišiće trupa: trbušne i leđne mišiće, mišiće nogu, ruku i ramenog pojasa.

Marinci su jako popularni jer su izuzetno praktična vježba u kojoj morate koristiti vlastitu tjelesnu težinu. Ove su vježbe kombinacija čučnja, skleka i vertikalnog skoka u vis i sve se izvode u brzom slijedu.

Sklekovi služe za oblikovanje prsa ali i trbušnjaka, tricepsa, ramena i torza. Trbušnjaci koriste snagu trbušnog zida, tako da uz njih nemojte koristiti dodatnu muskulaturu jer oni neće imati koristi.

Kako početi vježbati jogu

Joga uključuje veliku količinu različitih vježbi koje čak možete raditi kod kuće prije posla ili drugih obaveza. Najteže je početi baviti se tjelesnom aktivnošću, no kada krenete s jogom, nećete moći prestati. Prednost joge je i u tome što uključuje vježbe istezanja kojima se tijelo savija pomoću međusobno povezanih pokreta. Istezanje omogućuje jednostavno izvođenje vježbi tako da ni joga za početnike nije nimalo teška. Prije početka vježbanja preporučuje se ne piti alkohol niti jesti velike obroke.

kako poceti vjezbati

Najbolje bi bilo da je odjeća u kojoj vježbate lagana i udobna te da ne nosite nikakav nakit. Podloga na kojoj ćete vježbati treba biti optimalne debljine i ne premekana, a niti pretvrda. Prostirka za jogu na kojoj ćete vježbati treba biti obrana prema vrsti joge kojom ćete se baviti.

Neke od najboljih vježbi joge za početnike su: tadasana, naukasana, marjariasana, Adho Mukha Shavanasana i Ardha Salabhasana.

Uz jogu učit ćete i tehnike disanja koje će vam pomoći u trčanju ali i kako početi vježbati teže sportove.

Kako početi vježbati trčanje

Prije nego se odlučite na vježbanje bilo koje vrste, a posebice trčanje, morat ćete pripaziti na neke stvari. Neovisno o tome imate li već razvijenu kondiciju ili ne, postoje pravila kojih se morate držati ako želite početi trčati.

  • Ne mijenjajte svoje prehrambene navike i nemojte šokirati tijelo novim napicima ili količinom proteina
  • Odmarajte se kada god možete i neka to bude konkretno odmaranje
  • Hidratizirajte tijelo vodom, nezaslađenim čajevima ili prirodnim sokovima
  • Koristite samo isprobanu odjeću, obuću i lokacije na kojima ćete trčati
  • Psihički se pripremite i budite sigurni u sebe

Isprobajte street workout

Street workout treninzi su prilagodljivi svima, a najbolje je to što sami odabirete kakve vježbe želite raditi i koji dio tijela jačati. Ako imate slabu fizičku spremu, ovo je odličan način da steknete naviku treniranja i dođete do što bolje izvedbe i tehnike.

Prije svakog treninga, pa tako i ovog, najbitnije je dobro razgibavanje i zagrijavanje. Razgibavanje treba krenuti od glave prema nogama i najbitniji je dio treninga. Ako zanemarujete važnost razgibavanja moguće je da se izložite ozljedama ili nepravilnom razvijanju mišića. U street workoutu najčešće dolazi do ozljeda vezivnog tkiva, zglobova i tetiva. Postoji nekoliko stupnjeva street workouta, a za vas smo i opisali kako vježbe izgledaju. 

Povratak na Net.hr