VARAJU VAS NA SVAKOM KORAKU: /

Ovim se smicalicama služe trgovci i proizvođači kada žele da potrošite više

Image
Foto: Giphy

Krajnji cilj bilo koje tvrtke jest prodati nam proizvod koji nismo prvotno namjeravali kupiti. Trikovi koje upotrebljavaju toliko su suptilni da čak i najoprezniji od nas padaju na njih.

24.11.2017.
21:43
Giphy
VOYO logo

Prikupili smo neke laži i trikove kojima smo svi izloženi u trgovinama, kafićima i preko televizijskih reklama. Obratite pozornost na njih sljedeći put kad krenete u kupnju.

Besplatan zalogajčić u restoranu

Sigurno ste sretni kada vam konobar priđe s ukusnim zalogajčićem i kaže da je to na račun kuće. Ali, zapravo, kad dobijete besplatne slane kikirikije u baru, vjerojatno ćete kupiti još jedno piće. A kruh vas čini dovoljno gladnim da naručujete hranu. Postoji i znanstveni dokaz da će ljudi koji dobiju takav poklončić vjerojatno ostaviti veću napojnicu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Boja hrane i pića

Image
Foto: Thinkstock, badmanproduction

Boja hrane također se može koristiti za manipulaciju da kupite proizvod. Šarene voćne žitarice koje često jedemo za doručak imaju isti ukus bez obzira na boju. Proizvođači soka od naranče pojačavaju boju soka dodavanjem pigmenta iz narančine kore, a to se ne računa kao umjetno bojilo.

Veličina porcije

Ponekad izbor između velike, srednje ili male šalice ne znači ništa jer ćete dobiti gotovo jednaku količinu kole. Još jedan trik koji vjerojatno niste primijetili je da proizvodi koje ste navikli kupovati u supermarketima dolaze u sve manjoj veličini - ali cijena ostaje ista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijene koje završavaju na 99 lipa

Jeste li primijetili koliko često cijene u trgovinama završavaju na 99? U osnovi, nema puno razlike između 2 kune i 99 lipa te 3 kune, ali kupac će najvjerojatnije ići na proizvod koji košta jednu lipu manje. Najniža znamenka u cjeniku utječe na našu percepciju cijene i smatramo da plaćamo puno manje za proizvod.

KAKO VARAJU HRVATSKE KUPCE NA TRŽNICAMA: ‘Čak 95 posto proizvoda je uvezeno, u kiselom kupusu otkrili urin!’

Image
OTKRIVENO KAKO NAS VARAJU: /

Uređaji se kvare taman nakon isteka jamstva, a ovi prednjače u tome

Image
OTKRIVENO KAKO NAS VARAJU: /

Uređaji se kvare taman nakon isteka jamstva, a ovi prednjače u tome

Rok trajanja

Image
Foto: Thinkstock

Expiration date or best before date on a food label product

Bolje je upotrebljavati vlastita osjetila kako biste utvrdili je li proizvod dobar nego se oslanjati na datum isteka roka trajanja. U nekim zemljama ne postoji propis o datumima isteka. Kao rezultat toga, puno hrane koja je još uvijek dobra ide u smeće, a ljudi odlaze u dućan po novu.

Skrivene štetne tvari

Danas, kada mnogi pokušavaju jesti zdravo, industrija hrane pronašla je način za skrivanje potencijalno nezdravih tvari u opisu. Šećer može biti skriven pod različitim imenima: glukoza, fruktoza, maltodekstrin, saharoza i sirup. Ako ste pronašli proizvod s niskim udjelom šećera, to bi moglo značiti da ga niste uočili na naljepnici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Veličina fonta na cjeniku

Mnogi restorani uklanjaju simbole valuta iz svojih cjenika (piše samo 15 umjesto 15 kuna) kako bi stvorili iluziju da ne dajete pravi novac za svoju hranu.

Postoji znanstveni dokaz da ova strategija funkcionira: korisnici u studiji Sveučilišta Cornell potrošili su više novca kada su imali jelovnik u numeričkom formatu nego kada je brojkama prethodila ili slijedila oznaka valute.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lažna stvarnost u reklamama

Image
Foto: Screenshot

Mnogo onoga što vidimo u reklama je lažno: ljepilo se koristi umjesto mlijeka u reklamama za žitarice, sapun se koristi za stvaranje mjehurića u pićima, a glicerin se koristi da bi proizvodi izgledali svježe, hladno i mokro.

Nula kalorija

Jeste li se ikad pitali kako još nešto osim vode može biti bez ikakvih kalorija? Kada vidite oznaku "nula kalorija" na pakiranju, to bi moglo značiti samo da proizvod sadrži manje od pet kalorija, što je službeno dopušteno u SAD-u.

Ograničene količine

Načelo oskudice je poznati psihološki fenomen: kada se proizvod percipira kao ograničen u dostupnosti, postaje privlačniji. Razmislite o tome sljedeći put kada vidite znak "Ograničene količine dostupne" - provjerite je li proizvod još uvijek tamo sljedeći put kad odete u trgovinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo