Poslovna komunikacija /

Oslovljavanje u poslovnoj komunikaciji: kako se pravilno obratiti?

Image
Foto: Thinkstock.com

Oslovljavanje u poslovnoj komunikaciji izrazito je bitna stavka. Krivo obraćanje odmah je znak vaše (ne) profesionalnosti. Otkrijte osnovna pravila za uspjeh

18.11.2018.
16:31
Thinkstock.com
VOYO logo

Oslovljavanje u poslovnoj komunikaciji značajano se razlikuje od onog u osobnom razgovoru ili dopisivanju. U osobnoj komunkaciji s bliskim osobama nije toliko bitno obraćanje i tituliranje, ali u komunikaciji s nepoznatima ili poslovnim suradnicima - ključno je. 

Oslovljavanje u poslovnoj komunikaciji ovisi o nekoliko stvari. U obzir moramo uzeti spol, starost osobe, titulu i ostalo. Pri upoznavanju ljudi međusobno, uvijek upoznajte prvo predstavljamo muškarce ženama, a zatim obrnuto te starije osobe mlađima. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koristimo oslovljavanje na temelju statusa i položaja, za razliku od upoznavanja prilikom opuštenijih susreta kada možemo reći "gospođa" ili "gospodin." Oslovljavanje u poslovnoj komunikaciji obavlja se po funkciji koju osoba obavlja. 

Primjerice: "profesor Perić", "direktor Lončar". 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U situacijama kada morate govoriti pred većom grupom ljudi u kojoj postoje i muškarci i žene, koristite obraćanje "dame i gospode." U slučaju profesionalnog okupljana za specifičnu svrhu možete koristiti i "drage kolege," Slična pravila vrijede i za oslovljavanje u poslovnoj komunikaciji putem maila ili pisma. 

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Život i stil!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo