Pravila tahografa se odnose na: vrijeme vožnje ( koje može biti dnevno, tjedno, dvotjedno), na prekide vožnje, dnevni i tjedni odmor.
Dodatno, pravila tahografa određuje i
ograničenja, koja mogu biti jedno, dvotjedno, prosjek unazad 4
mjeseca.
Pravila tahografa se odnose i na vrijeme rada, koji uključuje
vožnju i ostali rad.
Pravila tahografa određuju vrijeme vožnje
Tako dnevno vrijeme vožnje ne smije biti dulje od 9 sati.
Iznimno, dozvoljeno je dnevno vrijeme vožnje 10 sati, ali najviše
dvaput u tjednu.
Tjedno vrijeme vožnje ne smije biti dulje od 56 sati. Ukupno
vrijeme vožnje tijekom dva uzastopna tjedna ne smije prijeći 90
sati.
Pravila tahografa određuju vrijeme rada
Tako su u Hrvatskoj propisana pravila koja ograničavaju vrijeme
rada tijekom tjedna.
Imamo kvalitetno softversko rješenje (kao npr. IB.Taho)
koje osim vremena vožnje mora obaviti i analizu vremena rada i
ustanoviti postojanje prekršaja i o tome obavijestiti
poslodavca.
Dozvoljeno je maksimalno 60 sati rada tjedno, s tim da prosjek
unazad 4 mjeseca mora biti manji ili jednak 48 sati.
Pravila tahografa određuju i prekide vožnje iz
sigurnosnih razloga.
Vrijeme vožnje se ograničava i nakon određenog vremena vožnje
vozači su obavezni napraviti pauzu - odmor od minimalno 15
minuta, a odmor kraći od 15 minuta se ne smatra odmorom.
Nakon svakih 4.5 sati vožnje, vozač obavezno mora napraviti 45
ili više minuta pauze.
Unutar 6 do 9 sati rada, a ovdje se smtra vožnja + ostali rad,
vozač mora imati bar 30 minuta odmora, dok na više od 9 sati rada
mora imati bar 45 minuta odmora.
Pravila tahografa određuju dnevni i tjedni
odmor
Tako je određeno i vrijeme odmora koje vozač mora obavezno
imati u radnom danu.
Vozač mora u svakom radnom danu obavezno imati neprekidni dnevni
odmor u trajanju 9 sati. Moguće je u radnom tjednu imati
tri (3) skraćena dnevna odmora.
Dok unutar dva tjedna mora imati dva redovita tjedna odmora ili
jedan redoviti i jedan skraćeni tjedni odmor.
Redoviti tjedni odmor je neprekidni odmor u trajanju 45 sati.