RAZBIJEN SVAKI MIT / Ekipa iz Leskovca otišla u Dubai i ostala u šoku: 'Pa ovdje je jeftinije nego u Srbiji! A politika i ljudi...'

Grad koji ima stanovnika kao dvije Hrvatske i nije toliko skup koliko se čini

20.4.2023.
6:55
VOYO logo

Leskovčani su proveli osam nevjerojatnih dana u Dubaiju i osjetili kako zapravo izgleda život u ovoj bogatoj zemlji o kojoj kruže brojne predrasude. Prenosimo njihove dojmove iz prve ruke koji razbijaju mnoge mitove.

"Nedjelja. Dan za kratki šoping. Nije nam prioritet, ali kad smo već tu, obiđimo tu atrakciju. Dubai Outlet Village. Nije daleko, samo 34 kilometra od Time Oaka. Putovali smo autom za skoro sat vremena. Ne zato što su ceste loše (savršene su i do osam traka u jednom smjeru), nego zbog nenormalne gužve u prometu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Grad od sedam milijuna ljudi mora imati najmanje pola milijuna automobila na ulicama u jednom danu. Kad sam prošli put bio u Dubaiju, sin i Jun su me odveli tamo samo da vidim, ali sam potrošio dosta novca", piše  Bratislav Bata Stamenković  za  JugMedia.rs.

Jeftinije nego u Srbiji

Sve je tako jeftino da vas mami na potrošnju. Recimo, ODT Givenchy Pi 100ml, koji u Srbiji  košta oko 15.000 dinara (130 eura), ovdje je  oko 5.500 dinara ( 40-ak eura). Otplati dvadeset posto avionske karte. Da ne pišem o krpicama i ostalom. Tu je i food court, pun restorana. Od McDonaldsa, KFC-a, StarBucksa, Pizza Huta i Doner Kebaba do tajlandske, kineske, arapske, perzijske, indijske kuhinje i mnogih drugih. Dugo smo razmišljali što jesti i odlučili se za KFC. Provjereno. Sve što postoji na svijetu prisutno je u Dubaiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još uvijek mi odzvanjaju riječi mladog Milana, koji ovdje radi kao osobni trener, "Nisam ovdje zbog novca, već zbog zdrave okoline". I ima pravo. Politika je ovdje na zadnjem mjestu. Bez ispiranja mozga, bez bombardiranja šokantnim izjavama i naslovima i ljudi provode dan opušteno, bez laži, bez prijevara.

I oni koji rade za mali novac zarade 1500 eura

Čak i oni koji rade za male novce, a to je oko 1500 eura mjesečno, mogu si priuštiti sve što im treba. I izuzetno su ljubazni.  Ovim slabije plaćenim poslom uglavnom se bave Pakistanci, Indijci i Filipinci, a Kinezi se uglavnom bave biznisom. Inače nikad nisam vidio da se netko svađa, vrijeđa, ne daj Bože psuje, svi su nekako mirni i opušteni. Ako nešto pogriješiš, a stranac si, ljubazno ti objasne da to nije u redu i da postoje određena pravila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po povratku u Time Oak odlučio sam barem jednom zaplivati. Spustio sam se na prvi kat i na ogromnoj terasi pojavio se prekrasan bazen. Nema gužve, možda desetak ljudi i ugodna glazba. Ulazim hrabro, spreman na hladnu vodu, a onda iznenađenje. Mislim da je temperatura bila poput tjelesne. Nikad nisam plivao u toplijem bazenu. Savršen.

Nije mi se izlazilo. Inače, s bazena se pruža pogled na arhitektonska remek djela od pedeset do stotinu katova, a oko bazena su palme, suncobrani, travnjak, teniski teren, Tu sam proveo oko sat vremena, a onda natrag u sobu i pripreme za ostvarenje jednog Juginog plana. Idemo u Ain Dubai (the eyes of Dubai), Observation wheel, odnosno kotač osmatračnice, inače najviši na svijetu. Visok je 210 metara, ima 48 golemih kabina, a kažu da odjednom može primiti do 1750 ljudi. Ulaznice za ovo arhitektonsko čudo počinju od 130 UAD, oko 25 eura, i idu do 1900 za privatne kabine. Kako zbog redovnog održavanja nismo uspjeli u namjeri, odlučili smo obići cijeli otok. Inače, kotač, kao i cijelo pristanište s cijelim kvartom nebodera, dućana, trgovačkog centra, ogromnog podzemnog parkirališta s valjda tisuću parkirnih mjesta, izgrađeno je na umjetnom otoku koji je povezan s kopnom.

Luda zabava s Brazilcima

Ima se što doživjeti, ali najveseliji dojam je grupa iz Brazila u jednom restoranu koja je uživala u sambi, pjevala, zezala se i odlučili smo napraviti par fotografija.  Bilo je veselo, plesali smo u ritmu Sambe između živahnih Brazilki i Brazilaca. Bili su oduševljeni što sam im se pridružio, bilo je smijeha, šale i nakon nekog vremena smo se pozdravili i krenuli dalje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slijedi muzej Madame Tussauds. Ušli smo unutra, karte su oko 120 UAD i to je ludnica.  Na izlazu kao na izložbi automobila: Lamborghini, Rolls Royce, Ferrari, Porsche, Maybach, Range Rover, Bentley, GMC, pa je Audi 6 među njima izgledao kao minijatura. U međuvremenu smo popili, ja kavu i Juga pivo, u vrtu s pogledom na Dubai Jumeirah Beach Residence, otišli po auto i nazad. Parkiranje je oko 15 UAD po satu, pa nas je koštalo oko 45.  U hotelu smo se malo odmorili i čekali da Mare završi posao.

Za tu večer Marko i Jun pripremili su nam iznenađenje. Idemo u klub. Filipinski klub. Ulaznice se plaćaju, ali ne znam koliko, jer nam nisu dali da platimo. Imaju to pokriveno. Uz ulaznice je uključen i određeni broj piva a koje donose u kanti punoj leda. A unutra raj za mene i Jugu. Neka rock and roll grupa koja svira ubojito, kao što ne rade mnogi poznati bendovi. Gotovo svi ovdje poznaju Marka i Juna. Žestoka svirka, dobra atmosfera, oko nas puno Filipinaca koji se utrkuju družiti s nama. Krenuli smo navečer, a moj sin i June otišli su u neki klub Bla Bla, nakon što sam čuo da je tamo samo ludilo uz glazbu i tulumarenje. Ujutro dobivam viber snimke od Marka.

Nesnosne gužve u prometu

Odlučio sam otići u DragonMart. To mu dođe kao kineski trgovački centar u kojem možete kupiti sve što je na Aliexpressu. Nalazi se u International Cityju, dijelu Dubaija. Oko 30 kilometara od Time Oaka. Ogroman, kao i sve u Dubaiju.  Natpis "Sve što niste znali da vam treba". Tu se nalazi oko 6000 trgovina, 8200 parkirnih mjesta, a godišnje tu prođe oko 40 milijuna kupaca. Ekskluzivna roba iz Kine, od sitnica, preko električnih skutera, do elektronike, odjeće, namještaja, kozmetike, hrane, pića. Sve što vam treba, na jednom mjestu. Tamo sam kao ovisnik o elektronici potrošio samo oko 45 eura na Mi Box. Jugu je smetalo što mora hodati. Vraćamo se nazad. Opet vožnja oko 30 kilometara.

Time Oak. Jugin plan. Idite u Burj Khalifu i Dubai Mall. Dubai Mall je udaljen oko 16 kilometara. Vozim se kroz promet, stanem, krećemo, opet stanemo, krećemo, stanemo, krećemo i nekako stanemo na parking nakon cca 45 minuta vožnje. Parking je inače besplatan, ako kupujete u nekim njihovim outlet trgovinama u vrijednosti do 260 UAD, ali kako smo popili samo par pića, koštalo nas je oko 60 UAD.  Nakon ulaska u centar, prvo na što nailazimo je klizalište. Opet za nas iz Srbije, sve ono što u drugoj zemlji ili gradu nikada ne bismo doživjeli. Malo dalje je zimski centar, ogromni akvarij sa svim mogućim ribama na svijetu, uključujući morske pse, velike raže, pufine koji rone kroz njega, zatim najveća glazbena fontana na svijetu , te onaj ljetni centar uz jezero s fontanom koji nas vodi ravno do Burj Khalife.

Burj Khalifa

Foto: SCREENSHOT TWITTER

Zgrada, čija je izgradnja koštala 1,5 milijardi dolara, visoka je 830 metara, ima 57 dizala, koji su raspoređeni po etažama. Ulaz se naplaćuje, a liftom se možete popeti do 124. i 125. kata i košta oko 40 eura. Za više katove cijene su znatno veće, pa ako se želite popeti do 148. kata cijena je oko 145 eura po osobi, a ovisno o vremenu u koje se želite popeti cijena može biti i viša. Unatoč ovim cijenama, navala za karte je nenormalna. U podnožju zgrade, ne možete joj prići, jer su sva vrata zaključana. Za pušače postoje određena mjesta izvan pristaništa, uz jezero na otvorenom, a primijetio sam samo jedno mjesto gdje je dozvoljeno pušenje.

Obilazak Khalife i idemo nazad. Trebam nešto pojesti. Prolazimo pored restorana u kojem možete jesti koliko hoćete, a onda platite oko 35 eura. Zapakirana hrana ide pokretnom trakom pored stolova i uzimate ono što vam se sviđa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U međuvremenu Mare javlja da mora raditi, ali da planiramo večerati u nekom ekstrarestoranu u Kineskoj četvrti. Jun nas vodi. Kaže da je sve organizirao i da ne moramo brinuti oko plaćanja. Krećemo prema studiju i uhvati nas nenormalna gužva. Zato kasnimo oko pola sata. Jun i dio ekipe su već otišli jer je rezervacija na određeno vrijeme, a Mare nas čeka i nas troje idemo drugim autom.

Akvariji u restoranu

U restoranu prvo vidimo akvarije sa živim rakovima, jastozima, škampima, jeguljama, raznim ribama, kamenicama i tako dalje. Sve je svježe pripremljeno. Jun je rezervirao VIP sobu, za desetak mjesta, a pridružuje nam se i Džejson, koji je također bio moj gost u Leskovcu. Iznesu salate, neka čudna jela, poznatu pekinšku patku, gamberi, žive kamenice, losos i neke umake, pečena krilca, malo gljiva. Probali smo od svega pomalo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je isprva izgledalo malo čudno, hrana je odlična, slažemo se Juga i ja. Juga obećava da će, kada dođu u Leskovac, organizirati barem jedan dan. U planu je srpanj i Exit u Novom Sadu. Ne smijemo se obeshrabriti. Nakon večere se rastajemo i Juga i ja odlazimo Challengerom, a Mare s njim AMG-om.

Dubai Marina

Jahte, restorani, opet arhitektura, kao nitko drugi, glavna prijevozna sredstva u Marini su električna vozila, golf vozila, skuteri, električni bicikli i skuteri. Nema zagađenja. Travnjaci kao iz bajke, nigdje papira ni cigareta. Ispred svakog lokala kanta za smeće i opušci. Idemo u obilazak. Hodamo, a kraja nema. Auto smo ostavili na parkiralištu Marine.

Ovdje možete krenuti u obilazak raznih lokacija s mora na raznim jahtama, gliserima, čamcima, brodovima, a cijene su sasvim prihvatljive.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Restorani uz marinu jedan do drugog. Sjedamo doručkovati u marokanski restoran. I nije nešto skupo. Oko 10 eura za doručak. Tko bi rekao. Noge nas već bole od hodanja. Juga predlaže da odemo na Marina Beach. Odlazimo na plažu koja je puna turista. Upoznajemo Turčina koji živi u Moskvi. Pita me što mislim o Putinu. Rekao sam, nemam mišljenje. Počeo je govoriti sve najgore o njemu. Pitam ga kakvo mišljenje ima o Erdoganu. Pohvalio ga je. Budući da su naši kupači ostali u hotelu, odlučili smo umjesto na plažu ostaviti kupanje tamo. Voda je svakako toplija.

Od jahanja deve do skakanja s padobranom

Na plaži svega, hoćeš jahati devu, tu je, hoćeš skočiti iz aviona s padobranom, blizu je, iznajmi skuter, tu je, hoćeš skočiti na trampolin na moru, tu je , restorani, kafići su tu. Jedina poteškoća je pronaći parking na kojem smo opet parkirali. Provodimo oko sat vremena i odlazimo do Time Oaka. Zgrade i ceste se ovdje grade tako brzo da se navigacija često zaglavi. Zbog par grešaka skoro ostajemo bez goriva i jedva nalazimo benzinsku pumpu. Napunimo spremnik i idemo dalje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bazeni Time Oak na prvom katu su raj. Jacuzzi je s toplom vodom. Potrebno vam je nekoliko minuta da se tijelo polaganim ulaskom prilagodi na temperaturu. I onda ti se ne da izaći iz toga. U bazenu je već prihvatljivije. Toplije nego vani. Pripremaju neki fensi događaj pored bazena.
Došao je tip oko kojeg se okupila cijela uprava. On sjedi i pusi nargilu, a oni trče oko njega i nešto mu objašnjavaju. Dio gdje on sjedi ograđen je trakom. Ostatak plana bio je otići u Hard Rock Cafe. Kažu da je jedan od najvećih na svijetu. To za sljedeći dan.

Hard Rock Cafe u Dubaiu

Hard Rock Café: udaljen oko 28 kilometara. Kao i u svakom hrvatskom kafiću, tu su i razni rekviziti koje koriste poznati rock bendovi i glazbenici. Fotografija Jimyja Hendrixa, odijelo Jamesa Browna, Harley Toma Hamiltona, košulja Micka Jaggera, odijelo Cher, papuče Iggyja Popa, šešir Lesly West Mountain, jakna Joea Cockera, gitara Micka Raphla i tako dalje. Ogromna pozornica na kojoj svira neki rock bend iz Njemačke. Sviraju žestoko. Ovdje se može popiti i pivo. Hrana je odlična. I gosti sa svih strana svijeta. Posljednji užitak za skori kraj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Moramo ići ranije na spavanje, iako nam se ne da. Let je u 9.05 ujutro, buđenje smo zakazali za 5.30 ujutro, a prijevoz iz hotela rezervirali za 6.00 ujutro. I još se trebamo spakirati. Auto vraćamo u Jun i uzimamo taksi do hotela. Taksi nas je koštao oko devet eura za nekih devet kilometara. U Oaku počinjem pisati drugi dio avanture u Dubaiju i umoran odlazim spavati u 2 sata. Nisam ni primijetila da ću spavati samo 3,5 sata. Ovdje vrijeme leti.

Ljudi su ljubazni, poštuju druge

Zadnji dojam o kojem razmišljam prije spavanja. Ovdje su ljudi ljubazni, poštuju jedni druge i pomažu jedni drugima. Nigdje nisam osjetio pogled koji te nervira. Dobrodošli ste bez obzira koje ste nacije, vjere ili dijela svijeta. I drago mi je da moj sin živi na ovom svijetu. Život može izgledati drugačije. Ovisi slijedimo li mržnju ili ljubav i povjerenje. Više volim ovo drugo, zaključuje.