Upoznajte Guo Pei, kreatoricu iza Rihannine 25 kilograma teške haljine

Image
Foto: YouTube, Wall Street Journa

Kineska je kreatorica visoke mode pomoću svojih haljina pokazala svijetu da 'Made in China' nije isključivo sinonim za jeftino i loše

26.6.2017.
8:00
YouTube, Wall Street Journa
VOYO logo

Rihanna je modna ikona današnjice koja svojim hrabrim i pažljivim odabirom odjeće mnoge ostavlja bez daha pa ne treba čuditi što se je na Met Gali 2010. pojavila u divovskoj žutoj haljini. Internet je tada eksplodirao s pohvalama i ismijavanjima haljine, zbog čega su mnogi pohrlili saznati tko je Guo Pei. Za haljinu je, koju je MTV zvijezda tada nosila, dizajnerica dobila ponudu od 750.000 dolara.

Status u Kini

Image
Foto: YouTube, Fashion Channel Milano

Iako prije Rihannine nije bila poznata izvan Kine, dizajneričina je lojalnost kineskoj kulturi kao magnet privlačila vladajuću elitu te je često birana za odijevanje nacionalnih zvijezda. "Moja je generacija najviše patriotska zato što je tijekom života vidjela porast blagostanja," rekla je. "Nije mi stalo do ideologije ili do toga tko je na vlasti dokle god ekonomija raste."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uspon visoke mode

Image
Foto: YouTube, Fashion Channel Milano

Za razliku od danas, odjeća se u Kini nekada šivala isključivo doma. Njezina je majka, kao i sve druge žene, šivala za svoju obitelj, a nju je naučila šivati u dobi od dvije godine. Budući da joj je majka s godinama sve slabije vidjela ona je, kako i sama kaže,"željela postati krojačica kako bi mogla uzdržavati majku kada više nije vidjela." Međutim, njezina je baka bila ta koja ju je naučila eleganciji i ukusu:

"Ona mi je bila prva učiteljica. Svake mi je večeri, kada sam imala četiri ili pet godina, opisivala haljine koje su žene nosile u starim danima, a ja sam ih zamišljala tonući u san."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osebujnost stila

Image
Foto: YouTube, Fashion Channel Milano

Njezin stil odiše pričama njezine bake jer uzorci, boje i tehnike koje koristi za sobom vuku pokušaj revitalizacije carskoga stila i elegancije minulog vremena. Za njega će tako reći:

"Dvije su strane mog dizajna: jedna sam ja, moj um, moj snovi, moja potraga i druga je ona komercijalna; moram prodati da bih zaradila novac kako bi nahranila svoj tim, kako bih nahranila njihove obitelji," piše The New Yorker.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo