Djeci na prvom mjestu top zanimanja više nisu astronauti - sada su to "jutjuberi" i vlogeri. Najpoznatiji proizvođač igračaka Lego proveo je istraživanje nad 3000 djece u dobi od osam do 12 godina, iz SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva i Kine, a njihovi odgovori pokazali su koliko se društvo promijenilo.
Njihov je svemir internet – jer današnji klinci tri puta više teže karijeri "jutjubera", negoli nekoć omiljenog zanimanja austronauta. Generacija Z, onih rođenih između 1997. i 2011. godine, ne poznaje život bez tehnologije.
Kao top zanimanje biraju Vlogging. Neki od njih još uvijek žele biti učitelji, ali i profesionalni atletičari i muzičari. Mnogi su nekoć maštali postati astronauti, ali to je zanimanje sada na posljednjem mjestu.
"To zapravo pokazuje neko stanje našeg društva, ili zapadnog društva. Ono što je zanimljivo je da su djeca zapravo naše ogledalo. Djeca su ogledalo onoga što se događa oko nas, tako da trenutno vidimo da neke vrijednosti koje se cijene su drugačije od vrijednosti koje su se cijenile prije desetak godina", kazala je psihologinja Swea Jelić Tuščić.
Najpopularnija hrvatska "jutjuberica", Nika Ilčić, ima tek 18 godina i gotovo 300 tisuća pratitelja. Obožava raditi to što radi, no za djecu ima drugu poruku.
"Uvijek vide gotov proizvod, uvijek vide savršen video, savršenu sliku, sav taj šatro luksuz, putovanja i sve,ali nikada ne vide taj behind the scenes koji može biti i malo deprimirajući, a ne takav glamurozan kakav se čini", govori za Vijesti.hr Nika Ilčić, "jutjuberica".
Čitav život okruženi tehnologijom, ni mlade u Hrvatskoj ne zaobilazi slično razmišljanje.
"Ono što mogu i ja reći iz svoje klinčike prakse je da sve više djece dolazi, baš u dobi od 9 do 12 godina, kad ih pitamo čime bi se voljeli baviti onda jako često dobivamo odgovor da bi htjeli biti jutjuberi ili bi htjeli izmišljati igrice", naglašava Tuščić.
Srećom, ima i djece koja još uvijek žele vrijeme provoditi na otvorenom i baviti se "konkretnim" poslovima kao što su liječnici, umjetnici, učitelji i učiteljice...