Evo zašto je Levi's odlučio uskrsnuti legendarni model 505 traperica, onaj koji su nosili Debbie Harry i Ramonesi

Image

Levi'sov voditelj dizajna objasnio je zašto je legendarni model 505 odlučio unaprijediti u malo moderniji dizajn te kako su nastale Levi's 505c traperice

29.7.2016.
12:42
VOYO logo

Svoje prve traperice Levi's je počeo proizvoditi još 1853. godine, a upravo ovaj brend je danas jedan od najpopularnijih u svijetu. Tijekom svog dugog postojanja i brojnih modnih era uspjeli su stvoriti nekoliko popularnih modela među kojima je i kultni 505 nastao 1967. godine tijekom tzv. ljeta ljubavi te je vrlo brzo postao model koji su nosili pripadnici kontrakulture poput grafiti umjetnika i rock zvijezda. Za one koji ne znaju, govorimo o onom dubokom modelu traperica ravnih nogavica koje imaju visoki struk.

"More je traperica koje vidimo na arhivskim fotografijama Woodstocka iz 1969. godine jer su ljudi bili jednostavno zaljubljeni u pristupačan par hlača i doživljavali su ih kao demokratsku, cjenovno prihvatljivu odjeću koju bi svatko mogao podijeliti", pojasnila je Levi'sova povjesničarka Tracey Panekza Telegraph.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od Ramonesa do Debbie Harry

Upravo taj model je savršeno spojio modni trend, uklopio se u buntovnički modni izričaj te je uvijek bio jedan do najudobnijih modela. No, zapravo se istinski proslavio zahvaljujući nekolicini glazbenih ikona, počevši od Ramonesa koji su ih nosili 1970-ih godina dok su drmali pjesmama poput "I Wanna Be Sedated" ili "Sheena is a Punk Rocker" iako su oni sami svoje modele derali i nosili s rupama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nešto popularnija ikona, ako gledamo iz modnog aspekta, Debbie Harry (Blondie) također je isfurala upravo ovaj model traperica. U svom prepoznatljivom seksi ležernom izdanju Blondie ih je nosila na bijele potkošulje bez grudnjaka, naravno, ili na topiće kakvi su danas opet u modi. I uspjela je navući mnoštvo obožavatelja da se uvuku upravo u Levi's 505.

Nakon devedestih traperice visokog struka uglavnom mogle vidjeti na onima koji su štovali Ramonese i slične bendove te na onima koji su obožavali izvlačiti odjeću iz maminog i tatinog ormara (što je uvijek kul). No, nedavni povratak vintage mode, vratio je i ovaj trend. Stoga je nakon nekoliko desetljeća, Jonathan Cheung, voditelj dizajna za Levi's, odlučio uskrsnuti model 505 i dati mu malo moderniji zaokret.

'Htjeli smo prenijeti ideju Johnnyja Ramonea'

Image

Kako bi im se vratio status koji zaslužuju, Cheung je odlučio napraviti sve što može kako bi ponovno oživio kontrakulturni klasik. "Ideja mi je došla prije nekih godinu dana. Uspio sam vidjeti par koji je nosio Johnny Ramone, 505s i tada sam shvatio da ih je on sam malo sredio, točnije da je suzio nogavice. I tu je sve krenulo. Kao i mnogi, ja sam veliki obožavatelj modela 505, pogotovo njegovih vintage modela stoga sam htio vratiti punk rock klasik", kaže Cheung.

No, to nije bio jednostavan zadatak. Najprije je trebalo uvjeriti jednog japanskog kolekcionara da im proda stroj za šivanje Levi's traperica iz 1976. godine te su modele koji su nastali na njemu usporedili s hrpom vintage modela iz 1980-ih i 1990-ih. Kao i Johnny Ramone, odlučili su malo suziti nogavice i promijenili još neke sitne detalje. Potom su ih odlučili testirati na ljudima od Stockholma do Šangaja. Nakon testinog perioda, 505c ove jeseni stiže u dućane.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Današnje vrijeme dosta podsjeća na kraj šezdesetih'

Image

"Osim dizajna, tu je i sam traper iznimno važan. Uspjeli smo na jednim starim trapericama naći još uvijek vidljivi broj tkanine koja je korištena u sedamdesetima. Moj tim nije pristao na kompromis nego smo morali pronaći originalno mjesto gdje se taj traper proizvodio i reproducirati ga. Ali ono što je nastalo je izravni potomak modela kojeg su nosili Ramonesi", kaže strastveno Cheung.

Naposljetku, osim modne i estetske, objašnjava i njihovu društvenu važnost. "Ako se sjetite kraja šezdesetih godina, kad su se održavali prosvjedi protiv rata, napokon otvarala velika pitanja poput jednakosti spolova i rasa, seksualnosti i nemirne mladosti koja nije više vjerovala političarima - ne vuče li to paralele s vremenom u kojem sad živimo?"

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo