Stručnjaci kažu da razlog seže daleko u prošlost te da zapravo ima nautičko porijeklo. Pilot Andrew Stagg objašnjava kako to ima veze s brodovima.
'Riječ za desnu stranu broda, 'starboard', potječe od riječi 'steerboard', što predstavlja dio broda nalik kormilu koji se nalazi s desne strane. S lijeve strane (port side) vršilo se ukrcavanje i iskrcavanje putnika', objasnio je pilot. Taj su dizajn pratili i dizajneri aviona, piše Independent.
I oni su napravljeni tako da se vrata uvijek nalaze s lijeve strane.
Kapetan kompanije Dreamliner kaže kako su 'vrata na desnoj strani manja da bi se zadržala čvrstina i struktura aviona'. Što su vrata veća, to je potrebnije više ojačanja oko njih, objasnio je.
S obzirom da putnici u avion ulaze s lijeve strane, bilo je razumno da se i kapetanovo mjesto nalazi s lijeve strane. Logično, radi se o preglednosti.
Iz kompanije Virgin Atlantic navode kako je mjesto kapetana bitno i zbog parkiranja, s obzirom mora prići stepenicama ili tunelima koji putnike vode do terminala.
Jim Gordon iz civilnog zrakoplovstva SAD-a istaknuo je kako su nekad postojali avioni s vratima s desne strane, no s vremenom je prevladala važnost preglednosti pilota.
Ukrcavanje putnika s desne strane aviona danas bi predstavljalo sigurnosni problem. Naime, zrakoplovu s te strane prilaze isključivo aerodromska pomoćna vozila pa bi, kada bi se s te strane ukrcavali i putnici, sigurnost bila bitno smanjena.