KAKO IM JE PROMAKNUO? / Astronomi otkrili u zadnji čas: 'Mali asteroid danas prolazi jako blizu Zemlje! Ne bi trebao biti opasan...'

Foto: Profimedia

Mali asteroid veličine autobusa prići će jako blizu Zemlji u četvrtak, 7. srpnja

7.7.2022.
Profimedia

Mali asteroid veličine autobusa prići će jako blizu Zemlji danas, 7. srpnja, prošavši unutar samo 90.000 kilometara ili oko 23 posto prosječne udaljenosti između Zemlje i Mjeseca, a prije samo nekoliko dana nitko nije znao da dolazi.

Očekuje se da će asteroid, nazvan 2022 NF, sigurno proći pored našeg planeta, prema izračunima NASA-inog Laboratorija za mlazni pogon u Pasadeni, Kalifornija.

Otkriće astronoma

Astronomi su otkrili tajni asteroid pomoću podataka iz Panoramic Survey Telescope and Rapid Response System (Pan-STARRS) – sustava kamera i teleskopa sa sjedištem na Havajima s primarnim ciljem otkrivanja objekata blizu Zemlje ili NEO-a.

Istraživači su 4. srpnja identificirali objekt i izračunali njegovu približnu veličinu i putanju, procjenjujući da je svemirska stijena bila široka između 5.5 metara i 12.5 metara u svojoj najdužoj dimenziji.

Foto: Profimedia

Zašto su asteroidi tako čudnog oblika?

Zbog svoje male veličine, 2022 NF ne odgovara NASA-inim kriterijima za 'potencijalno opasan asteroid', koji općenito mora biti dugačak najmanje 140 metara i proći unutar 7.5 milijuna km od Zemlje, prema stranici Live Sciencea Space.com.

Dok će novootkriveni asteroid dobro ploviti unutar te udaljenosti, premalen je da bi se smatrao egzistencijalnom prijetnjom Zemlji.

Iako se asteroid najviše približava Zemlji 7. srpnja, bio je vidljiv nekim teleskopima počevši od srijede, 6. srpnja. Projekt virtualnog teleskopa uživo će prenositi prelet asteroida s njihovog teleskopa u Rimu.

OVO JE ZABRINJAVAJUĆE /

Otkrivena nova, sedam puta veća ozonska rupa! 'Može pojačati UV zračenje, dakle raste rizik od raka kože'

OVO JE ZABRINJAVAJUĆE /

NASA i druge svemirske agencije pomno prate tisuće NEO poput ovog. Rijetko predstavljaju prijetnju Zemlji, ali neki veliki asteroidi mogli bi se pokazati opasnima ako bi se njihove putanje promijenile.

U studenom 2021. NASA je lansirala svemirsku letjelicu za skretanje asteroida nazvanu Double Asteroid Redirection Test (DART), koja će se u jesen 2022. direktno zabiti u asteroid Dimorphos širok 160 m.

Sudar neće uništiti asteroid, ali bi mogao malo promijeniti orbitalnu putanju svemirske stijene, izvijestio je ranije Live Science. Misija će pomoći u testiranju održivosti skretanja asteroida, ako neki budući asteroid predstavlja neposrednu prijetnju našem planetu, piše Sciencealert.