ZAROBLJENO NEBESKO TIJELO: / Nova teorija nudi drukčiju priču o podrijetlu tajanstvenog Planeta Devet

Foto: Caltech, R. Hurt

Što se dogodilo s Planetom Devet? Znanstvenici polako spajaju komadiće priče o podrijetlu misterioznog lutajućeg svijeta, koji je otkriven na udaljenosti od 20 svjetlosnih godina.

17.1.2017.
Caltech, R. Hurt

Planet Devet, golemi planet koji vreba u Kuiperovom pojasu na rubovima Sunčeva sustava, tek trebamo vidjeti, ali njegova povijest svakako poprima sve jasniji oblik. Novo istraživanje jasno ukazuje da je hipotetski svijet zapravo planet-skitnica kojeg je u nekom trenutku njegove prošlosti "uhvatilo" Sunce.

Prema pisanju portala Space.com, autor studije James Vesper s Državnog sveučilišta Novi Meksiko (NMSU), došao je do tog zaključka nakon što su on i njegov mentor, profesor matematike i fizike Paul Mason, završili računalne simulacije oko 156 interakcija između Sunčeva sustava i različitih odbjeglih planeta.

SVE JE VIŠE DOKAZA: Postoji i deveti planet, toliko masivan da je pomaknuo i Sunce?

SVE JE VIŠE DOKAZA: /

Postoji i deveti planet, toliko masivan da je pomaknuo i Sunce?

SVE JE VIŠE DOKAZA: /

Postoji i deveti planet, toliko masivan da je pomaknuo i Sunce?

Nešto definitivno tek treba dokazati

S pomoću tih simulacija otkrili su da Sunčev sustav često ugosti brojne planete-skitnice. Međutim, 60 posto vremena, ovaj planet bi bio izbačen natrag u stanje koje Vesper opisuje kao situaciju "malu lutam, malo ne".

Zapravo, u otprilike 10 posto susreta lutalački bi planet uzeo jedan od "originalnih" planeta i zajedno s njim "otišao" iz Sunčeva sustava.

S druge strane, 40 posto susreta rezultira time da planet-skitnica ostane trajno zarobljen u Sunčevu sustavu, ponekad izbacujući originalne planete čim uđu u sustav.

Vesper kaže da se "navodna orbita" Planeta Devet poklapa s karakteristikama lutalačkog planeta, premda njihove simulacije tek trebaju dokazati nešto definitivno.

Teorija ima još

Ni drugi znanstvenici ne isključuju potencijal ove nove teorije, iako neki sugeriraju niz drugih različitih teorija, kao što je ona da je Planet Devet originalni član Sunčeva sustava ili da je Sunce "ukralo" taj planet drugoj zvijezdi prije više milijuna godina.

"Svakako je moguće da je Planet Devet zarobljeno nebesko tijelo", kaže Konstantin Batygin, docent planetarnih znanosti s Caltecha, koji je s kolegom prošle godine iznio teoriju prema kojoj je Planet Devet toliko masivan da je pomaknuo Sunce.

"Ne poznavajući njegovu točnu putanju, teško je odlučno potvrditi ili opovrgnuti teoriju o podrijetlu Planeta Devet kao lutalačkom planetu, ali to je svakako moguće", rekao je za Gizmodo.

Planet Devet je navodno 10 puta veći od Zemlje, a od Sunca je udaljen oko 10.000 astronomskih jedinica.