SVEMIRSKI LASERSKI TOP: / Zvuči kao iz nekog SF filma, ali Rusi ga stvarno planiraju razviti za nevjerojatnu svrhu

Foto: U.S. Department of Defense

Ruski. Svemirski. Laseri. Upravo tako, ruski znanstvenici razvijaju kozmički top koji bi trebao raznijeti neke od pola milijuna komada svemirskog smeća koji orbitiraju oko Zemlje.

23.6.2018.
U.S. Department of Defense

Sustavi za precizne instrumente, znanstveni odjel ruske svemirske agencije Roskosmos, nedavno je predložio Ruskoj akademiji znanosti pretvaranje trometarskog optičkog teleskopa u laserski top, prenosi Living Science.

Uništavanje otpada zagrijavanjem

Znanstvenici u ruskom optičko-laserskom centru Altaj napraviti će teleskop za promatranje svemirskih otpadaka, a zatim, kako bi ga pretvorili u oružje za njihovo uništavanje, znanstvenici planiraju dodati optički sustav za praćenje s ugrađenim "jakim laserom". Zatim će top ispaljivati laserske zrake u komade otpada koji se nalaze u zemljinoj niskoj orbiti. Zagrijavati će ih dok ne budu potpuno uništeni.

Svemirsko smeće koje je posljedica ljudskih aktivnosti sastoji se od odbačenih ili slomljenih dijelova svemirskih letjelica, satelita i drugih objekata poslanih u svemir, i raznih je veličina. Oko pola milijuna komada koji jure oko našeg planeva veličine su pikule ili veće, a 20.000 veličine su barem lopte za bejzbol, javila je NASA još 2013. godine. Ti komadi jure brzinama i do preko 28.000 km/h, a pri takvim brzinama čak i relativno mali komad svemirskog otpada može nanijeti ozbiljnu štetu svemirskoj letjelici ili satelitu.

Sve se više radi na rješavanju potencijalno opasnog problema

Japanski su znanstvenici 2015. predstavili planove za laser smješten na teleskopu u svemiru koji bi otkrivao svemirski otpad i uništavao ga. Njihova je studija opisala kombiniranje puno manjih lasera kako bi se stvorila jedna jaka zraka koja bi uništavala sloj materje na površini svemirskog otpada, što bi stvorilo potisak koji bi gurnuo objekt još niže u orbitu, dok na kraju ne bi izgorio u atmosferi. A ranije ove godine kineski su znanstvenici objavili rad u kojem isto predlažu lasersko rješenje problema svemirskog smeća. I oni su predložili lasere na satelitima koji bi gurnuli orbitirajući otpad u nižu orbitu.

Očito, svemirski otpad je problem kojemu bi definitivno koristilo futurističko rješenje poput laserskog topa. No dok su predstavnici sustava za precizne instrumente potvrdili medijim postojanje postojanje svog prijedloga, odbili su detaljnije razjesniti o čemu se radi.

SVEMIROM KRUŽI HRPA SMEĆA: /