STEREO-B: NASA je ponovo našla svemirsku letjelicu koju je izgubila prije dvije godine

Foto: nasa

Nakon gotovo dvije godine lutanja, NASA je pronašla svoju izgubljenu svemirsku sondu STEREO-B, koaj je u paru s drugom istovjetnom sondom poslana u misiju proučavanja Sunca, piše IFLSCience.

28.8.2016.
nasa

NASA je početkom tjedna objavila kako je ponovo uspostavila kontakt sa sondom STEREO -B (Solar TErrestrial RElations Observatory) nakon što su komunikacije izgubljene 1. listopada 2014.

Letjelica automatski pokreće "totalni reset" ako ne primi nikakvu komunikaciju od Zemlje unutar 72 sata. Zemaljska je kontrola upravo testirala tu funkciju kada je došlo do pogreške. Dok se ista otklonila svemirska letjelica je već odlutao sa svoje putanje, a signale je blokiralo Sunce.

NASA /

je objavila novu fotku svemirske stanice i apsolutno je nevjerojatna

NASA /

je objavila novu fotku svemirske stanice i apsolutno je nevjerojatna

Sunce stvara najveću buku

Foto: nana.gov
Foto: nana.gov

Govoreći upravo o ovome problemu u prosincu 2015. upravitelj STEREO misija Dan Ossing izjavio je: "Sunce emitira vrlo jako na gotovo svakoj valnoj duljini, zbog čega je najveći izvor buke na cijelome nebu. Većina misija koje idu duboko u svemir imaju problema sa sunčevim interferencijama dan ili dva, ali za svaku letjelicu misije STEREO to razdoblje traje gotovo četiri mjeseca".

Spašavanje STEREO-B obavljeno je pomoću Deep Space Networka, NASA-ine mreže radio antena i komunikacijskih satelita koja se proteže preko više kontinenata, a služi za održavanje kontakta sa satelitima.

Ova letjelica, zajedno sa svojm blizankom STAREO-A, lansirana je u listopadu 2006. s ciljem boljeg proučavanja veze između Sunca i Zemlje. Dvojac je manje-više identičan, osim što je jedan ispred Zemlje u njenoj orbiti oko Sunca, a drugi iza. To je omogućilo NASA-i sakupljanje podataka o toku energije i tvari između Sunca i našeg planeta.

Letjelice mjere i jake solarne vjetrove, znane kao izbacivanja koronarne mase, a koje mogu rezultirati i magnetnim olujama koje mogu 'spržiti ' satelite.