VIDITE U ČEMU JE PROBLEM? / Kruži NASA-ina 'fotografija Saturna koju je snimio Hubble'; Ali da je tako, odavno bismo bili mrtvi

NASA je objavila prikaz polarne svjetlosti na 'oženjenom' planetu, no kada bi ovakav prizor snimio Hubble, ne bismo se uzrujavali oko pada standarda ili rata u Ukrajini, a ponajmanje globalnog zatopljenja

9.6.2022.

Društvenim mrežama se proširila spektakularna fotografija koja navodno prikazuje Saturn snimljen svemirskim teleskopom Hubble. Jedini mali problem je u tome što, ako bi taj opis bio točan, globalno zatopljenje ne bi uopće bio problem na Zemlji. Niti rat u Ukrajini, niti išta drugo obzirom na to da bismo, zajedno sa svim ostalim životom na Zemlji bili odavno mrtvi. Pogledajte sliku ispod i ako ne možete shvatiti zašto, pogledajte položaj Sunca, piše IFLScience.

Spektakl, ali 'malo' krivi opis

Sliku je doista objavila NASA, ali je definitivno nije snimio Hubble. Svemirski teleskop Hubble kruži 547 kilometara iznad Zemlje, snimajući ništa manje spektakularne fotografije od ovog pogleda na Saturn, iako su općenito najbolji prizori koje je snimio bili galaksije udaljene milijarde svjetlosnih godina.

Postoji jednostavan razlog zašto nikako nije moguće da je gornju fotografiju nije snimio svemirski teleskop Hubble: ako je Sunce prikazano iza Saturna, kao što je gore, to bi značilo da je snimljeno izvan orbite Saturna. Da ga je Hubble uzeo, to bi značilo da su Hubble i Zemlja odbačeni u orbitu dalje  plinovitog diva, što bi snimanje Saturna učinilo prilično niskim na popisu prioriteta, daleko ispod "kako ćemo se spasiti od sigurnog smrzavanja".

Kada je objavljena, jasno opisano što prikazuje

Slika je zapravo konceptualni prikaz polarne svjetlosti i iznad Saturnovog južnog pola. "Aurora je crvena zbog emisije užarenog vodika", objasnila je NASA u priopćenju za javnost iz 2005. godine, kada je slika objavljena. "Aurora je ovalna jer užareni plinovi prate linije magnetskog polja koje se, poput lijevka za sužavanje, približavaju magnetskim polovima planeta."

Fotografije i složene slike Saturnove aurore snimljene su i svemirskim teleskopom Hubble i svemirskom sondom Cassini. Jednako su spektakularni, s dodatnim bonusom da ih gledanje ne znači da smo izbačeni  iz naše orbite u ledena prostranstva Sunčeva sustava.