Putovat će oko svijeta u solarnom avionu

Unuk prvog čovjeka koji se u balonu uzdigao u stratosferu i sin čovjeka koji je 1960.

21.1.2010.
14:54
VOYO logo

Bertrand Piccard nije konvencionalni zaštitar okoliša - svijest o obnovljivim izvorima energije želi potaknuti leteći oko svijeta u avionu kojeg pokreću solarne čelije.

"Želimo letjeti i danju i noću, i tako pokazati da uz pomoć obnovljivog izvora energije možete imati let bez ograničenja što se tiče dužine i vremenskih uvjeta," rekao je Piccard na Svjetskom samitu za energetsku budućnost svijeta u Abu Dhabiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pedesetjednogodišnji švicarski psihijatar želi obletjeti oko svijeta sa svojim jedinstvenim avionom "Solar Impulse" u razdoblju od 20 do 25 dana putujući prosječnom brzinom od 70 kilometara na sat.

Za upravljačem aviona mijenjat će se s bivšim pilotom vojnih aviona Andreom Borschbergom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ako ovaj avion može obletjeti svijet bez goriva nitko neće poslije moći reći da je to nemoguće za automobile, sisteme za grijanje i hlađenje komjutere i tako dalje," rekao je.

Prototip Solar Impulsea svoj je prvi probni let imao u prosincu 2009. u blizini Zuricha. Avion ima raspon krila od 64-metra - sličan onom kod Airbusa A340 - no težina cijelog aviona iznosi tek 1,600 kilograma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Solarni paneli bi trebali apsorbirati energiju koja će pokretati avion tijekom dana i istovremeno spremati energiju u baterije koje će pokretati 4 motora od po 10 konjskih snaga i po noći.

Nakon što su mu proizvođači aviona rekli da nemogu napraviti avion kakav želi obratio se proizvođačima jahti za utrke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nisu znali da je to nemoguće pa su ga napravili," rekao je.

Piccard je 1999. u društvu Britanca Briana Jonesa postao prvi čovjek koji je završio neprekinuti let oko Zemlje u vrućem balonu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovaj let mi je donio slavu, a time i sponzore, novac i potporu...da učinim korisne stvari," rekao je.

Projekt čija cijena iznosi nekih 70 milijuna eura već se planira 7 godina, a leta neće biti do 2012. ili 2013. Ove godine avion mora proći testiranje na visinama i tijekom dana i noći. Ako sve prođe dobro prototip će se ili modificirati ili će se napraviti novi za trans-atlantski let.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo