DOBRO POGLEDAJTE OVU FOTKU / Monstruozna tarantula vreba u daljini i otkriva što se događalo u svemiru kad je dosegao svoje kozmičko podne

Foto: Profimedia

9.9.2022.
Profimedia

Monstruozna "svemirska tarantula" koja vreba na udaljenosti od 161.000 svjetlosnih godina od Zemlje snimljena je zajedno s dosad neviđenim zvijezdama na novim fotografijama Nase, piše The Sun.

NASA je u utorak objavila najnovije fotografije svemirskog teleskopa James Webb koje su otkrile "svemirsku tarantulu". Ove su slike fokusirane posebno na maglicu Tarantula, koja je masa međuzvjezdanog plina i prašine i dom je brojnih zvijezda.

Prema AccuWeatheru, maglica Tarantula ima 340 svjetlosnih godina u promjeru. Također je u istom galaktičkom susjedstvu kao i Mliječni put.

Kako je dobila nadimak?

Maglica ima 340 svjetlosnih godina u promjeru i najveće je i najsjajnije područje stvaranja zvijezda u galaktičkom susjedstvu gdje se nalazi Mliječni put.

"Maglica koja je dobila nadimak Tarantula zbog svojih prašnjavih niti na prethodnim teleskopskim slikama, dugo je bila omiljena astronomima koji proučavaju formiranje zvijezda", izjavila je NASA. "Područje podsjeća na dom tarantule, podstavljen svilom."

Iako je svemirski teleskop Hubble već snimio slike maglice Tarantula, novi teleskop Webb otkriva više detalja. Nasa je kombinirala slike iz teleskopa Hubble i Webba kako bi stvorila ove nove slike.

Ovo je plan za koji NASA kaže da će koristiti u budućnosti. "Hubble i Webb će raditi zajedno kako bi prikazali svemir kroz više valnih duljina svjetlosti", rekla je NASA. "Dva svemirska teleskopa, dvostruko veća snaga zvijezde."

Uzbudljivo za fotografiranje

NASA je također rekla da ovaj dio svemira stalno stvara nove zvijezde, što ga čini uzbudljivim za fotografiranje.

"Jedan od razloga zašto je maglica Tarantula zanimljiva astronomima je taj što maglica ima sličan tip kemijskog sastava kao i gigantska područja u kojima nastaju zvijezde promatrana u 'kozmičkom podnevu' svemira, kada je svemir bio star samo nekoliko milijardi godina, a formiranje zvijezda bilo je na vrhuncu", objasnila je NASA.

"To čini Tarantulu najbližim primjerom onoga što se događalo u svemiru kad je dosegao svoje briljantno podne."