ZVALI BROJNI GRAĐANI / I vi ste ugledali vatrenu kuglu oko 20 sati? Stiglo objašnjenje što je to zasvijetlilo na nebu iznad Hrvatske i Italije

Foto: Meteorska kamera Roč (Istra)

5.3.2022.
Meteorska kamera Roč (Istra)

Hrvatski astronomski savez oglasio se u subotu navečer na Facebooku povodom velikog broja upita građana koje je zbunila takozvana vatrena kugla na nebu:

"S obzirom na veliki broj dojava i upita građana, želimo izvijestiti da je oko 19:55 sjajna vatrena kugla (meteor bolid) opažena s mnogo lokacija iz Hrvatske.

Riječ je o izgaranju svemirskog tijela koje je vjerojatno podrijetlom iz Asteroidnog pojasa, a prema trenutačnim procjenama izgorjelo je u atmosferi negdje iznad srednje Italije.

TAJNE NOĆNOG NEBA /

Raketa na kursu sudara s Mjesecom, astronomi iznenađeni: 'Trebao sam primijetiti neke čudne stvari'

TAJNE NOĆNOG NEBA /

Vatrena kugla (meteor bolid) trajala je desetak sekundi, a iz naših krajeva bila je sjajnija od Mjeseca starog četiri do pet dana, što znači da je iznad mjesta preleta vrlo vjerojatno bila značajno sjajnija od punog Mjeseca.

Hrvatska, odnosno Globalna meteorska mreža, zabilježila je pojavu te se trenutačno prikupljaju i obrađuju podaci, a preliminarno izvješće može se očekivati do kraja nedjelje.

Za sada objavljujemo snimke događaja koje su uhvatile meteorske kamere iz Huma i Roča u Istri", naveli su u objavi članovi Hrvatskog astronomskog saveza.

Još jedna runda