Čak i žohari imaju osobnost i različito se ponašaju suočeni s nekom situacijom

Znanstvenici koji su proučavali karakteristike žohara ustanovili su kako oni nisu homogena masa nego imaju individualne osobnosti, koje im pomažu u evolucijskom održanju.

5.2.2015.

Žohari su jedna od onih vrsta koja kod ljudi izaziva odvratnost, no čak i oni imaju individualne osobnosti.

Znanstvenici koji su istraživali ponašanje kukaca otkrili su da su žohari daleko od homogene mase. Rezultati ove studije možda neće promijeniti općeprevladavajući stav prema toj vrsti insekata, no mogli bi objasniti njihov izvanredan evolucijski uspjeh.

Kakvi su na otvorenome?

Istraživanjem se proučavalo ponašanje individualnih insekata kad bi se našli na otvorenome i trebali pronaći zaklon. Grupe od 16 žohara vrste Periplaneta americana puštane su u arene ograđene žicom pod naponom. Kad bi svi bili karakterno homogeni, za očekivati bi bilo da je i njihovo ponašanje u areni prilično slično. No nije.

Neki žohari, koji su okarakterizirani kao sramežljivi, pokušavali su se što više sakriti, a oni skloniji avanturizmu su istraživali okolinu. Žohari su podijeljeni u dvije velike skupine, koje su nazvane "sramežljivi ili oprezni" i "hrabri ili istraživači", rekao je Isaac Planas Sitjà, jedan od istraživača sa Slobodnog sveučilišta u Bruxellesu, koje je provelo istraživanje.

Otkriće kojim se utvrdilo kako žohari imaju osobnost objavljeno je u časopisu Proceedings of the Royal Society B.

Alvin i vjeverice