Izmjenjivanjem linija i uzoraka, tim potrošačkih stručnjaka iz Francuske, Belgije i Nizozemske uspio je otkriti kako da uspore brzinu hoda kupaca, piše Mirror.
Bivši prodavač automobila otkriva trikove koje koriste trgovaci kako bi vas namamili na kupnju
Linije na podu 'javljaju' nam kojom brzinom da hodamo
Pokazalo se, na primjer, da povećanje udaljenosti između linija na podu uključuje podsvjesnu želju da što prije dosegnemo kraj reda - što bliže kraj djeluje, to brže hodamo prema njemu.
Tako, što su linije međusobno bliže, to su kupci više išli polako. Nasuprot tome, znanstvenici su otkrili da su kupci ubrzavali kada su razmaci između linije bili širi.
Akademici koji su promatrali 4000 ljudi u seriji eksperimenata, rekli su da ako su linije razmaknute 50 cm, to je stvaralo optičku iluziju da je kraj reda dalje nego što jest. A kupci bi tada usporili korak, kako bi sačuvali energiju.
U kasnijim testovima sporiji kupci su se pokazali znatno boljima u prisjećanju koje su proizvode vidjeli od onih koji su išli brzo, što je značilo i da je bila veća vjerojatnost da će ih i kupiti.
Tajno organiziranje poda samo je jedna od brojnih inovacija trgovačkih divova kako bi preživjeli nagli porast on-line trgovine.
Druga metoda koja se često koristi je glazba, koja se može koristiti i za usporavanje, kao i za ubrzavanje kupaca, naprimjer kod ulaza u trgovinu kako se ne bi stvarala gužva.
Što smo bliže cilju to nam je više stalo da brže stignemo do njega
Znanstvenici su povezali svoje otkriće s teorijom gradijenta cilja: kada je osoba bliže cilju (kraju reda), počinje hodati brže da ga dosegne.
"Literatura nam pokazuje kako na ljude djeluje učinak gradijenta cilja", kaže profesor Nico Heuvinck.
"Programi lojalnosti u trgovinama nude nam poklon ili popust nakon što se prikupi 10 kupona. U početku, nema žurbe da se sakupe svi kuponi, ali što su bliži desetom, to učestalost kupovanja raste."
Prof. Heuvinck je objasnio kako ovaj rad nije ograničen samo na maloprodaju.
"Postoje potencijalne primjene za uzorke na podu koji djeluju na brzinu kretanja u bilo kojem prostoru u kojem želite upravljati prolazom ljudi. To uključuje prostore u kojima se stvaraju gužve, poput muzeja, želježničkih postaja i zračnih luka."