OGLAS

Posljedica korone / Je li i vas zadnjih dana 'prevarila' aplikacija za vremensku prognozu? Evo što se događa

Image
Foto: Pixsell

Da, vrijeme je zadnjih dana prevrtljivo, no nije stvar samo u vremenu.

21.6.2020.
9:00
Pixsell
VOYO logo

Mnogi su proteklih mjeseci, a osobito zadnjih nekoliko tjedana primijetili da su njihove omiljene mobilne aplikacije za vremenske prognoze postale u najmanju ruku nepouzdane. Uz prevrtljivo vrijeme ovoga lipnja, koje bi bilo primjerenije recimo svibnju, niste jedini koji su pokisli kada ste krenuli u šetnju ili vožnju biciklom vjerujući aplikaciji da je kiša udaljena satima. Što se zapravo događa?

RTL.hr je o tome već pisao u nekoliko navrata, a riječ je zapravo o posljedici pandemije koronavirusa. Kako je u opširnom članku još krajem ožujka pojasnila naša meteorologinja Dunja Mazzocco Drvar, aplikacije se obilato koriste numeričkim modelima za predviđanje vremenske prognoze, a za to im je potrebno strahovito puno podataka o stvarnom, trenutnom stanju atmosfere. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Numeričkih modela nema, ostaje znanje /

Dunja Mazzocco Drvar objašnjava: Svjetska pandemija utjecat će i na - točnost vremenskih prognoza!

Image
Numeričkih modela nema, ostaje znanje /

Dunja Mazzocco Drvar objašnjava: Svjetska pandemija utjecat će i na - točnost vremenskih prognoza!

Asimilacija podataka

"Zbog toga se, prije nego što počnu proračuni budućeg stanja atmosfere, obavlja proces takozvane asimilacije podataka koji opisuju početno stanje atmosfere. Asimilacija je zapravo "probavljanje" podataka svih vrsta opažanja koja imamo na raspolaganju, a osim prizemnih podataka koji se skupljaju na dobro nam poznatim bijelim meteokućicama, podaci se skupljaju radiosondama, odnosno mjerenjima koja se dobivaju sa sondi koje se s meteoroloških postaja balonima šalju u zrak, satelitima, radarima, a u sve to pribrajaju se i podaci koje sa svojih ruta dostavljaju zrakoplovi", napisala je Dunja Mazzocco Drvar.

Najveći utjecaj na 24-satne prognoze

Broj meteoroloških podataka koji se pribavljaju avionskim mjerenjima iznad Europe, primjerice, rtijekom ožujka pao je za 65 posto, jer je velika većina aviona prestala letjeti. S ponovnom uspostavom putničkog prometa prognoze će postati pouzdanije. Naime, prošle je godine napravljen niz testnih prognoza bez korištenja avionskih podataka, kako bi se utvrdilo koliki utjecaj na rezultate imaju zemaljski podaci. Najveći utjecaj na prognoze imaju podaci s visina gdje je tlak 250 do 200 hPa, odnosno s visina od 11 do 12 km, što je tipična visina leta većine zrakoplova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I što je najvažnije, najveći utjecaj je na prognoze za 24 sata unaprijed, ali se velik utjecaj vidi i do sedam dana unaprijed. Više pročitajte u članku kolegice Dunje Mazzocco Drvar, koji možete naći ovdje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu
Dosje Jarak
Hell's kitchen
Obiteljske tajne
As u rukavu
default_cta
Poseta
Love Island: All stars
Bicemo prvaci sveta
San snova
Šetnja s lavom
default_cta
Moj pas Marmaduke
Megadance
Vozi moj auto
Maša i medvjed
Ljubavna zamka
default_cta
U klinču
Lijek za život
VOYO logo