Bosna i Hrvatska konačno su se spojile mostom na Svilaju i to 2,5 godine od postavljanja kamena temeljca. Most je dugačak 660 metara i stoji 22 milijuna eura.
"Financiramo ga pola Republika Hrvatska, pola Bosna i Hercegovina, a onaj dio koji mi financiramo još je financiran od strane Europske unije", rekao je ministar prometa RH Oleg Butković.
Nesumnjivo, most će biti ključan za koridor 5C, pa će Ivica iz Gornjeg Svilaja često preko njega.
"Daleko nam je Slavonski Brod, a tamo se stvaraju velike gužve, s ovim mostom bit će prometnog rasterećenja. To je poveznica s tim našim autoputom, blizu je autoput, nadamo se da će i privreda i ekonomija procvjetati", rekao je tamošnji stanovnik Ivica.
Svilajski most dio je autoceste koja spaja Bosnu sa Hrvatskom, odnosno sa Hrvatskom autocestom Slavonika koja nije u potpunoj funkciji, odnosno na njoj nema odviše automobila. Ovim spajanjem i Slavonika dobiva novi život.
No, da bi se taj scenarij dogodio, potrebno je u potpunosti izgraditi Koridor 5C i spojiti Budimpeštu s Pločama. Mađari su svoj dio posla odradili, ali u Bosni i Hercegovini treba izgraditi još 225 kilometara autoceste.
"Ja sad ne mogu prognozirati kad bi to moglo biti gotovo. Znate našu zbilju u Bosni i Hercegovini, ali uglavnom krenulo je. Najvažnije je pitanje riješeno, a to je bilo pitanje financiranja", rekao je Saša Dalipagić, zamjenik ministra prometa BiH.
Ali i Hrvatska ima još posla. Treba izgraditi još 39 kilometara autoceste od Osijeka do Mađarske. I naši su problemi slični onima u Bosni i Hercegovini.
"Mi smo morali najprije zatvoriti financijsku konstrukciju. Ukupan dug Hrvatskih autocesta i cesta Zagreb-Rijeka je 5,5 milijardi eura. Vi znate da smo mi odustali od prodaje Autocesta i da smo išli u financijsko restrukturiranje", objasnio je Oleg Butković.
A to koči izgradnju autocesta. A tek kada se one završe i kada se izgradi koridor 5C a ovaj most bude u funkciji, moći će se kititi lovorikama.