KATASTROFALAN PROPUST: More bi moglo potopiti most na Čiovu zbog nevjerojatne pogreške u projektu!?
Radnici poput razigranih mrava raspršeni po gradilištu, koje pritišće nesnosna buka, dok dosadno jugo bez pardona raznosi žalo... Sve je u pogonu, praši se, radi punom parom, ali, ljudi, gdje je nestao most? U kanalu koji dijeli čiovsku i trogirsku stranu, mogu se uočiti samo masivni betonski stupovi, koji postojano strše iznad površine mora.
Nazire se čelična konstrukcija, ukazuje na začetak mosta "Čiovo - kopno“, kojim smo se, sjećate se, obećali su nam to naši vrli ministri i graditelji, trebali s guštom voziti već od početka ovoga mjeseca. U snovima...
Izabrali makedonsku tvrtku zbog povoljnijih cijena
Došli smo na mjesto događaja. Prašina se slegla... Oči ne varaju - mosta nema!
"Nema ga još... Zapeli smo doslovce na gluposti", jada nam se inženjer Davor Trlaja, voditelj projekta i predstavnik investitora, "Hrvatskih cesta“.
A na kojoj ste to gluposti zapeli?
"Inženjerski najzahtjevniji dijelovi posla, kao što su izrada stupova i temelja u moru, prošli su bez teškoća. Cijela priča zapela je na nečemu što je trebalo biti prilično jednostavno, a to je odabir čeličnog materijala. Unatoč kvalitetnim proizvođačima diljem Hrvatske i inozemstva, iz tvrtke Viadukt, izvođača radova, izabrali su makedonsku tvrtku zbog povoljnijih cijena u odnosu na druge proizvođače", kazuje nam Trlaja.
U javnosti se dosta priča oko upitne kvalitete čelika, koji sačinjava konstrukciju budućeg mosta. Kako ste riješili problem spornih čeličnih varova na konstrukcijama, koji su označeni kao veliki problem?
"Istina, neki čelični zavari bili su nekvalitetni. To nam je otežavalo posao, ali sada sve dodatno ispitujemo, provjeravamo", pojašnjava Trlaja, a u razgovor se uključuje Zoran Troglić, nadzorni inženjer za izradu i montažu.
"Sve ide sporo, a čelik nam je cijeli posao dodatno usporio. Kad smo uočili da je kvaliteta nesretnih zavara upitna, pojačali smo ispitivanja. Čak smo i makedonske proizvođače morali natjerati da dodatno ispituju materijal, kako se to više ne bi ponavljalo. Nadam se da će sve biti dobro, jer je riječ o odličnom projektu", uvjeren je inženjer Trogrlić.
Dobro, ali čujemo kako će, kada ga uskoro izgradite, most poplaviti pri svakoj većoj plimi?
"Ma, zgrozio sam se kada sam i ja čuo te priče. Prostim okom može se procijeniti da to nije točno, jer je najviša visina mosta osam metara, što znači da nema šanse da poplavi. Projekt je dobro osmišljen i udovoljava svim pravilima struke. Razloga za strah od poplave nema ni u jednom dijelu mosta, ni ispod njega, gdje je predviđena šetnica", kazao nam je Trlaja.
O kakvoj šetnici se radi?
"To je projekt Grada Trogira, ona će se protezati duž trogirske obale, a jedan dio šetnice prolazi ispod mosta. Ono što je razvidno iz projekta, je da će šetnica na tom dijelu ispod konstrukcije mosta, zadovoljiti sve uvjete i pravila struke."
'Straha od poplave - nema!'
Dakle, ni taj dio neće poplaviti?
"Nema ni teoretske šanse! Osim toga, šetnica je projektirana iznad srednje razine mora. Osim što je sve dobro osmišljeno, ugrađene su i posebne pumpe te 'kada' u koju će se slijevati kišnica. Straha od poplave - nema!"
A kakva je sadašnja situacija na gradilištu?
"Stanje nije zadovoljavajuće. Iz Viadukta nas usporavaju. Nadamo se da će ishod novog sastanka, zakazanog sredinom ovog tjedna s resornim ministrom Olegom Butkovićem i nadležnim sudionicima projekta dobro proći. Tada bi se iz zagrebačkog Viadukta, od kojih zahtijevamo da ubrzaju radove, trebali konačno izjasniti i reći nam precizno hoće li se most izgraditi do novog roka - lipnja 2017. godine. Ako se iz Viadukta ne izjasne, ugovor bi se mogao raskinuti."
Most na ovom mjestu je nužan, i kad se napokon protegne preko kanala, odahnut ćemo, svima će biti lakše, pogotovo za vrijeme turističke sezone - zaključio je inženjer Trlaja.