Zašto djeca ne bi mogla ići u alternativnu školu?

U razvijenom demokratskom svijetu ne postoji zemlja u kojoj alternativne škole nisu izravno financirane od državnih institucija.

7.11.2011.
13:35
VOYO logo

Naime, tri alternativne škole koje djeluju u Hrvatskoj, a to su Waldorfska škola u Zagrebu, Osnovna waldorfska škola u Rijeci i Osnovna Montessori škola 'Barunice DeDee Vranyczany' u Zagrebu, nalaze se u nezavidnoj financijskoj situaciji nakon što im je država znatno smanjila izdavanja za njihovo poslovanje.

Donijeli zakon, nisu ga proveli, pa ga ukinuli

Kažu, u razvijenom demokratskom svijetu ne postoji zemlja u kojoj alternativne škole nisu izravno financirane od državnih institucija. I u Hrvatskoj je početkom kolovoza 2008. godine na snagu stupio Zakon o sufinanciranju alternativnih škola kojim je određeno sufinanciranje u visini od 80 posto iznosa potrebnog za odvijanje odgojno-obrazovnog rada, no u proračunu za 2008. i za 2009. ta sredstva nisu bila predviđena. Riječ je o 4,5 milijuna kuna ukupno za sve tri alternativne škole.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon jedne godine čekanja na realizaciju ove zakonske obveze, u srpnju 2009. godine navedeni je zakonski članak ukinut po hitnom postupku bez ikakve najave i javne rasprave, s obrazloženjem da se radi o nužnim mjerama štednje. Nakon toga su škole potpisale sporazum u kojem se odriču daljnjeg potraživanja s osnova tog zakona, kako bi im zauzvrat bio jednokratno isplaćen ukupan iznos od 1,6 milijuna kuna za sve tri škole.

Pitanja za političare i predsjednika

Sada im je, s godišnjim iznosom od oko 750.000 kuna kojeg dijele sve tri škole zajedno, ugrožen opstanak. Zbog toga su javno postavili pitanja političkim strankama (HDZ, HNS, SDP, HSS, HSLS, HSU, Hrvatski Laburisti, Ladonja) i predsjedniku Josipoviću, a odgovore očekuju na okruglom stolu 15. studenoga u Europskom domu. Ravnatelji spomenutih škola pitaju:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1. Ima li danas pluralizma u hrvatskom obrazovnom sustavu? 2. Kako u budućnosti vidite rješenje problema marginaliziranja alternativnih obrazovnih ustanova u Hrvatskoj? 3. Smatrate li da pluralizam u školstvu treba poduprijeti konkretnim sistemskim mjerama u vidu zakona koji bi garantirao razvoj i opstanak škola s alternativnim programima? 4. Znate li da nedostatak redovite financijske potpore državnih institucija dovodi u pitanje opstanak jedine tri alternativne škole u Hrvatskoj?

Inače, napominju iz ovih triju škola, škole Waldorf i Montessori su dvije najraširenije pedagogije u svijetu stare više od stotinu godina, a zanimanje za njih je u stalnom porastu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo